Behöver tips/råd angående en utomhussiren (helst med blixt) till Visonic PowerMax+. Som jag ser det finns två alternativ:

1. Visonics egna, MCS-710. Har någon erfarenheter av denna? Jag läste någonstans att batteriet inte gick att byta??? Stämmer detta?

2. En trådbundensiren/blixt. Vad rekommenderas? Märke? Är det svårt att installera ett sådant?

Alla tips och funderingar mottages tacksamt!

(Sorry för felstavningen i rubriken, trött...)

Redigerat:
Motorsirener brukar ha bra ljud, se till exempel art . nr. 37-756-24 på www.elfa.se. Där finns även många andra larmgrejer.

L
Jag vill påstå att batteridriven siren (typ Visonics med blixtljus) kan vara lite trist om det är kallt ute. Kylan gör att batteriet kan ta slut snabbt.
Jag skulle rekommendera en trådbunden siren om anslutningen kan ske någorlunda enkelt.

Det finns två varianter av den trådlösa utomhussirenen från Visonic.
Jag köpte MCS-700 som har trådlös kommunikation men fast strömmatning via adapter
som ansluts med stickpropp till 220v uttag. Lade hellre lite extra tid på att dra strömkabeln än att behöva klättra på stegen och byta batteri en gång om året.
Tror inte det skiljer nämnvärt i pris mellan 700 och 710:an heller.

/Henke

Heavyhenk skrev:
Det finns två varianter av den trådlösa utomhussirenen från Visonic.
Jag köpte MCS-700 som har trådlös kommunikation men fast strömmatning via adapter
som ansluts med stickpropp till 220v uttag. Lade hellre lite extra tid på att dra strömkabeln än att behöva klättra på stegen och byta batteri en gång om året.
Tror inte det skiljer nämnvärt i pris mellan 700 och 710:an heller.

/Henke
MCS-700 låter som ett intressant alternativ, är adaptern till MCS-700 också gjord för att sitta utomhus? Hur "skyddade" du adaptern så att inte någon rycker bort denna?

Adaptern är för inomhusbruk, 230v till 9v. Sitter i ett vägguttag på andra våningen inne i huset så den sitter skyddat och bra.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.