Hej,

Jag undrar om någon vet om man kan utöka ett befintligt badrum utan att riva det? Jag har ett inte allt för gammalt badrum men behöver utöka 1,5 kvm för att inrymma tvättmaskin. Det finns en inbyggd garderob vägg-i-vägg som kan tas i anspråk. Badrummet ligger över normal golvnivå så jag antar att rören ligger 'ovanpå' golvet och bör därmed kanske kunna kommas åt om man öppnar upp ena väggen från sidan där utbyggnaden ska ske. Toalettavloppet ligger närmast garderoben.

Man skarvar ju i och för sig tätskiktet om man lägger till en ny yta. Det är väl inte godkänt? Hur kommer man runt problemet? Måste jag riva hela badrummet?

Mvh
Therese
moz-screenshot-2.jpgmoz-screenshot-3.jpg Badrum.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

moz-screenshot.jpgmoz-screenshot-1.jpg

Jag har hittat svaret på min egen fråga. Dels så är det ju inte ok att skarva vid befintligt tätskikt men även om det skulle gå att göra en 'work around' så innebär de nya reglerna som kom för ett par år sen att den som sist gjorde någonting i badrummet ansvarar för HELA badrummet. Detta innebär att ingen hantverkare skulle vilja åta sig att göra en tillbyggnad med risk för att bli ansvarig för något som gjorts fel i den gamla delen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.