2 268 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
utlopp av spillrör
Jag ska bygga toalett i min stuga och tänker sätta in en varmvattenberedare i toan. Stugan står på plint. Det vore smidigt om man kunde ut röret för spillvattnet rätt ut under stugan. "Får" man göra så eller måste det gå till avloppet?
Spillvattnet från VVB? Det är bara att släppa rakt ut och tänk på isolera så det inte drar kallt och sånt.
Ev kan det bli ispåbyggnad eftersom det brukar inte bli så mycket spillvatten, och då fryser det lättare på utloppet om det är utomhus.
Ev kan det bli ispåbyggnad eftersom det brukar inte bli så mycket spillvatten, och då fryser det lättare på utloppet om det är utomhus.
Medlem
· Västra Götaland
· 510 inlägg
Jag hade satt ett rör genom trossbotten som slutade ovan golv. Sedan dragit ner skvallerröret en liten bit inuti det och tätat lite mellan dessa med tex kitt. Nåt så det blir tätt mot tex myror mm men inte sitter fast.
Står säkerhetsventilen och droppar lite kan det annars bli en ispropp i det under huset.
Men om det blir det i det grövre och säkerhetsventilen löser kan trycket komma ut mellan dessa rör uppåt. Det blir blött i rummet men hellre det än en kokande vvb med tätt skvallerör. :wow:
Hoppas jag förklarade nåt sånär förståeligt..
Står säkerhetsventilen och droppar lite kan det annars bli en ispropp i det under huset.
Men om det blir det i det grövre och säkerhetsventilen löser kan trycket komma ut mellan dessa rör uppåt. Det blir blött i rummet men hellre det än en kokande vvb med tätt skvallerör. :wow:
Hoppas jag förklarade nåt sånär förståeligt..
Klicka här för att svara