Whirlpool har minimala smådelar så man ser inte om man höjt eller sänkt temperaturen!

Samsung kylskåpsdel saknar funktionen att flytta hyllor så man har inte plats att ställa in en normal juice-kanna!

Glöm inte att rensa vattenhålet i kylens vägg inifrån. Bomullstops eller piprensare fungerar. Annars blir det stopp och en grisig smörja kommer rinna ut på baksidan av kyl-delen!!

Jag visste inte att det fortfarande fanns svenska vitvaror, men tack för varningen.

Hep Hep skrev:
Jag visste inte att det fortfarande fanns svenska vitvaror, men tack för varningen.
Det finns fortfarande gott om svenska vitvaror i drift, det är bara det att det tyvärr inte tillverkas nått här nuförtiden.

F fribygg skrev:
Det finns fortfarande gott om svenska vitvaror i drift, det är bara det att det tyvärr inte tillverkas nått här nuförtiden.
Ja det tillverkas nu i Polen bland andra länder men man ska kanske undvika udda ovanliga främmande märken?

Tja, 8,1 miljard utlänningar sammanlagt kan inte inneha lika mycket kunskap som 10 miljon svenskar.

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Jag tror att ditt påstående inte stämmer. Jag gissar att av världens alla vitvaror tillverkas 99,99% utomlands och många av dessa är pålitliga. Jag kan dock hålla med om att äldre vitvaror ofta hade längre hållbarhet än det som tillverkas idag.

E Ebbe2 skrev:
Ja det tillverkas nu i Polen bland andra länder men man ska kanske undvika udda ovanliga främmande märken?
Även om du väljer ett kännt märke är produkten tillverkad utanför Sverige.

Har en Siemens iq700 kyl/frys som jag är sjukt nöjd med. Den är tillverkad i Kina.

Kör med Bosch och lite dyrare modeller sedan 35 år i två fastigheter, än så länge nöjd.
Bytt en kyl/frys efter 20-25 år.

• Gilla
Ebbe2
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.