3 592 läst · 10 svar
4k läst
10 svar
Uterum från willab garden.
Har precis satt upp stommen och taket till ett uterum. Nu är det dags för skjutpartierna. Inga konstigheter egentligen förutom att jag inte kan läsa mig till i vilken följd dem ska sitta. Som i detta fall är det en öppning på 2400mm. En dörr är på 1210 och den andra på 1060. Nån som vet om det stora glaspartiet ska vara till höger eller vänster sett inifrån?
Om jag inte minns helt fel ska det stora partiet sitta i det innersta spåret och till höger sett innifrån, men det brukar finnas en liten etikett med en siffra på resp parti. Har iaf gjort....
https://www.willabgarden.se/monteringsanvisningar/892
https://www.willabgarden.se/monteringsanvisningar/892
Kul att du fått ihop det! Vi kämpar med att få på dräneringslisten nertill på vårt tak. Var det något som du hade problem med? Vi kollade hur vi tror att vi kommer röra oss in å ut i rummet. Satte den minsta dörren där vi tror att vi kommer gå mest. Då blir det lättare att dra åt sidan och dörren slår inte i stolpen om man tar i för hårt.
Nja egentligen inte, bara jag som är lite kass på att läsa instruktioner tydligen, så jag satte fast taklocken först och kliade mig i huvudet. Men sen bör det klarnade var det enkelt. Fick ju kapa där själva balken med "takskena" var för att få plats att klämma fast drän.-listen
Tänk på att inne i glaspartiet skall läsas rättvänd när du står på utsidan av uterummet!
precis, vi har kapat ur för takprofilerna men får bara inte dit dräneringslisten. Är någon mm skevt någonstans så tar tvärstopp. La det åt sidan en stund för att fylla på tålamodsreservenPatfa85 skrev:
Fick du dit dräneringslisten till slut? Hur gjorde du? Har också stångats med den idag utan framgång.Z Zarschen skrev:Kul att du fått ihop det! Vi kämpar med att få på dräneringslisten nertill på vårt tak. Var det något som du hade problem med? Vi kollade hur vi tror att vi kommer röra oss in å ut i rummet. Satte den minsta dörren där vi tror att vi kommer gå mest. Då blir det lättare att dra åt sidan och dörren slår inte i stolpen om man tar i för hårt.
Jag fick dit den efter mycket bök. Hade kapat täcklisten, men hade väldigt svårt att få in själva plastskivan i avslutningslisten. Tog några cm i taget och tog en tunn vinkelhake och tryckte in den en liten bit i taget, då gick det. Skönt att ha den på plats.Jeppe56 skrev:
Liknande trådar
-
Vad ska man göra? Uterum från Willab Garden.
Altan & Uteplats -
Montering uterum aluminium pulpet från Willab
Utbyggnad och tillbyggnad -
Lämplig grund till "vår/höst uterum" från Willab Garden
Utbyggnad och tillbyggnad -
Någon med uterum från Willab Garden i Falun?
Altan & Uteplats -
Ta bort täcklist från uterumstaket (Willab Garden)
Altan & Uteplats