8 447 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
Utemöbler teak
Hej,
Vi är på väg att köpa utemöbler i teak och undrar om någon känner någon bra affär i Stockholm som ni kan rekommendera. Vilka har bra möbler till bra priser?
De jag vet är:
Ekerö Möbler
Cyan Möbler
Plantagen
Trädgårdsbiten i Täby
Svenssons Åkersberga
Tack på förhand!
Bjorn
Vi är på väg att köpa utemöbler i teak och undrar om någon känner någon bra affär i Stockholm som ni kan rekommendera. Vilka har bra möbler till bra priser?
De jag vet är:
Ekerö Möbler
Cyan Möbler
Plantagen
Trädgårdsbiten i Täby
Svenssons Åkersberga
Tack på förhand!
Bjorn
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Eftersom du i din lista har med lågprisvarianten Plantagen skulle jag föreslå Jysk, vi har deras och är nöjda. Mycket möbler till bra pris, stilren design. Sen finns Alex i Järna, de har mycket stort sortiment. Men du får nog vänta tills våren vilken du än väljer att köpa ifrån...
Vi köpte våra från Cyan i somras. De hade erbjudande och vi fick mycket bra möbler till bra pris. (Det är ju inte billigt med dessa möbler men vi jämförde på flera ställen). Vi är jättenöjda!!! Vi sökte rejäla möbler och det fick vi!!! Har ett stort bord med två uppvikbara skivor och 6 st positionsstolar. Stolarna är jättesköna att sitta i och bordet är brett och bra!!!!!! Lycka till!
(Vi kollade Jysk och liknande, de är ju billigare men det var stor skillnad på kvaliten! Vi var ute efter "grövre möbler", utan att vara klumpiga. Jysks var mycket "rangligare". Men det beror ju på vad man ska ha de till! Ska de stå under bar himmel skulle jag välja billigare! Men vi har våra i ett uterum och ville då satsa på lite mer....)
(Vi kollade Jysk och liknande, de är ju billigare men det var stor skillnad på kvaliten! Vi var ute efter "grövre möbler", utan att vara klumpiga. Jysks var mycket "rangligare". Men det beror ju på vad man ska ha de till! Ska de stå under bar himmel skulle jag välja billigare! Men vi har våra i ett uterum och ville då satsa på lite mer....)
Hej och tack för alla råd och tips!
Vi har tittat runt på marknaden och efter allt letande valde vi utemöbler från Cyan. Enligt vår mening fick vi mest för pengarna där. Till skillnad från många lågpris ställen är deras möbler rejäla och mycket bra kvalitet. Det visade sig att en god vän från England kände till dem. Där är de tydligen riktigt populära med sina trädgårdsmöbler, så han rekommenderade oss att köpa från dem. Det slutade med att vi beställde inomhusmöbler också då de kunde hjälpa oss med ett speciellt sideboard vi letat efter länge. De ska tillverka det efter våra mått.
Vi kan rekomendera Cyan möbler till alla som letar efter kvalitativa teakmöbler till bra priser.
Nu är det bara våren som saknas
//Bjorn
Vi har tittat runt på marknaden och efter allt letande valde vi utemöbler från Cyan. Enligt vår mening fick vi mest för pengarna där. Till skillnad från många lågpris ställen är deras möbler rejäla och mycket bra kvalitet. Det visade sig att en god vän från England kände till dem. Där är de tydligen riktigt populära med sina trädgårdsmöbler, så han rekommenderade oss att köpa från dem. Det slutade med att vi beställde inomhusmöbler också då de kunde hjälpa oss med ett speciellt sideboard vi letat efter länge. De ska tillverka det efter våra mått.
Vi kan rekomendera Cyan möbler till alla som letar efter kvalitativa teakmöbler till bra priser.
Nu är det bara våren som saknas
//Bjorn
Jag köpte mina på Bauhaus kommer inte ihåg namnet nu men det var gruppen som kostade 12000:- med 4 st 5 positions stolar.
Stolarna är jag inte riktigt nöjd med, eller rättare sagt två av stolarna är inte riktigt vän med att byta position på ryggstödet. Annars är det verkligen ett fint och gediget bord och de två stolarna som funkar är jag jättenöjd med.
Stolarna är jag inte riktigt nöjd med, eller rättare sagt två av stolarna är inte riktigt vän med att byta position på ryggstödet. Annars är det verkligen ett fint och gediget bord och de två stolarna som funkar är jag jättenöjd med.
Klicka här för att svara