1 564 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ute temp givare
Hej,
Jag har ett problem. Efter för en vecka sedan haft en ispropp i mina vattenledningar så vill inte min Nibe 360P tänka riktigt rätt.
Ute temp givaren påstår att det är mellan 28-29 grader ute.
Är det någon som vet hur man gör för att givaren ska komma ner på jorden igen o faktiskt förstå att det bara är typ 1-2 grader ute?
Jag har ett problem. Efter för en vecka sedan haft en ispropp i mina vattenledningar så vill inte min Nibe 360P tänka riktigt rätt.
Ute temp givaren påstår att det är mellan 28-29 grader ute.
Är det någon som vet hur man gör för att givaren ska komma ner på jorden igen o faktiskt förstå att det bara är typ 1-2 grader ute?
Glapp, rost och lort brukar kunna röra till det. Öppna locket på utegivaren och se efter så att kablarna sitter fast, inte är rostiga eller oxiderade, att givaren ser ok ut och att givarhuset inte är fullt av vatten, is, snö, döa tvestjärtar, spindelbon och håken vet allt man kan hitta.
Ser det bra ut kan givaren vara trasig, något fel på ledningen eller regulatorn men det troligaste är glapp och fukt.
Givaren kan mätas men då måste du ha en ohmmeter och veta vilken resistans den ska ha vid en viss temperatur.
Ser det bra ut kan givaren vara trasig, något fel på ledningen eller regulatorn men det troligaste är glapp och fukt.
Givaren kan mätas men då måste du ha en ohmmeter och veta vilken resistans den ska ha vid en viss temperatur.
Klicka här för att svara