Om man ser dom hos köksfirmors utställningar så verkar dom i många fall inte vara så stabila i sidled.

Hos dom utställningar där det sitter ett litet hantag på mitten så funkar det, men om det sitter ett långt handtag märker man i de flesta fall att lådan "vrider sig" om man inte öppnar mittpå, den kan till och med kärva i det läget.

Det är möjligt att det är lite fabrikatsberoende. Men nästan alla kökstillverkare använder lådbeslag från samma tillverkare (Blum). Sedan tror jag att vissa tillverkare använder lite stabilare bottenmaterial i lådorna och det verka påverka.

Jag ahr enbart 80-lådor och tycker redan det är lite för brett. Det är ju opraktiskt också när man drar ut dem man måste ha plats bredvid också - och svängrum. Plus antingen ett stort handtag på elelr så byrålådemodell.

Känns med bredare som man står i ett ritningsarkiv :-((

Vi har enbart lådor i vårt kök (underskåpen alltså). Lite olika bredd men under hällen har vi en 80 modul och den är toppen! I den nedersta har jag plastburkar, rivjärn, större mått, mixerstav mm. (kan erkänna att den lådan lätt blir rörig). Nästa innehåller alla grytor, stekpannor mm. Toppen att ha dem så nära hällen. I den översta finns nästan alla våra bestik, knivar, osthyvlar, smörknivar mm. Alla de prylar man behöver när man lagar mat. Behöver man smaka av tex en sås drar man bara ut lådan en liten bit och plockar fram en sked. Toppen! I 50 modulen till vänster (översta lådan) finns resten av allt i redskapsväg.
Jag kan se de problem ni upplever med 80 lådor om man har för många eller köket är litet men i vårt fall fungerar det bra!

Var hemma hos bekanta som hade 80cm utdragslådor i sitt u-kök och det blev lite svårt att samsas om utrymmet när man drog ut en låda. Kan tänka mig att det funkar bättre i ett kök där man har alla skåp på en vägg.

I mitt kök har vi 60 cm utdragslådor och de är stabila och fina tycker jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.