Jag vågar mig på att med några bilder visa hur jag ordnat utdragbara hyllor i vårt kök med 40 år gammal inredning. Våra skåp var av en gamla typen med fasta hyllor, hopplöst att hålla koll på vad som finns längst in och tungt att ta fram grytor och stekpannor. Efter att ha undersökt möjligheten att ordna lådfronter i den befintliga stilen, bestämde jag mig för att göra utdragbara hyllor innanför de befintliga skåpdörrarna. Om jag nu lyckas publicera bilderna i rätt ordning, så sa det visa:
1 Utifrån
2 Den gamla röran
3 Byggde ut ena skenan för att gå fri från skåpdörren
4 Färdigt
5 Bakre stopp
Det är inga sidor på hyllorna, vi får se om det kommer att behövas. Detta är inte i klass med de superproffsiga snickerier man kan se här ibland, men kan kanske inspirera någon!

• Vit köksskåp, handtag i trä, kaklad bänkskiva, minimalistisk design, neutral färgpalett.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett öppet köksskåp fyllt med kastruller, stekpannor och plastbehållare, dåligt organiserat, behov av städning.
    Skapa konto
  • Säkerhetsspärr för skåplucka, möjligen barnsäkerhet, vit, monterad på hylla och skåpsida, köksmiljö, använd och smutsig.
    Skapa konto
  • Öppet köksskåp med två utdragbara hyllor, visar olika plastlådor, glasformar, kastruller och bakformar.
    Skapa konto
  • Köksbänk med skåplucka, brun hundskål, gul burk, detalj av spis. Oordning, behov av städning.
    Skapa konto
  • Gilla
TickyNucker och 13 till
  • Laddar…
nikasp
Snyggt! Ser att det är två år sedan men är det hemmabygge eller beställt?

Hemmabygge. Kunde egentligen behållit hyllskivorna, men köpte nya på Byggmax. Rullskenor från Beslagsbutiken.se. Har satt dämpare från Bauhaus i bakkanten för att få lite mjuk inbromsning samt kompletterat hyllan för grytlock med lister på sidorna för att hålla locken på plats. Det hela fungerar jättebra.

Hylla med grytlock hålls på plats av sidolister. Vit hyllskiva och dämpare i bakkanten. Mjuk dämpning, handtag i stål framtill.
Skapa konto

• Gilla
iadix och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.