Jag vågar mig på att med några bilder visa hur jag ordnat utdragbara hyllor i vårt kök med 40 år gammal inredning. Våra skåp var av en gamla typen med fasta hyllor, hopplöst att hålla koll på vad som finns längst in och tungt att ta fram grytor och stekpannor. Efter att ha undersökt möjligheten att ordna lådfronter i den befintliga stilen, bestämde jag mig för att göra utdragbara hyllor innanför de befintliga skåpdörrarna. Om jag nu lyckas publicera bilderna i rätt ordning, så sa det visa:
1 Utifrån
2 Den gamla röran
3 Byggde ut ena skenan för att gå fri från skåpdörren
4 Färdigt
5 Bakre stopp
Det är inga sidor på hyllorna, vi får se om det kommer att behövas. Detta är inte i klass med de superproffsiga snickerier man kan se här ibland, men kan kanske inspirera någon!
1 Utifrån
2 Den gamla röran
3 Byggde ut ena skenan för att gå fri från skåpdörren
4 Färdigt
5 Bakre stopp
Det är inga sidor på hyllorna, vi får se om det kommer att behövas. Detta är inte i klass med de superproffsiga snickerier man kan se här ibland, men kan kanske inspirera någon!
Hemmabygge. Kunde egentligen behållit hyllskivorna, men köpte nya på Byggmax. Rullskenor från Beslagsbutiken.se. Har satt dämpare från Bauhaus i bakkanten för att få lite mjuk inbromsning samt kompletterat hyllan för grytlock med lister på sidorna för att hålla locken på plats. Det hela fungerar jättebra.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara