Hej! Alltså jag ser mig som relativt välfungerande och kapabel att söka information men här verkar jag gå bet. Finns det verkligen inget vettigt alternativ till utanpåliggande svarta 2 vägs-vägguttag och strömbrytare annat än eljo renova eller dyra elko? Blir ju hutlöst dyrt med det uttaget plus en dyr förhöjningsram :thinking:

Målbild vore typ
https://www.bygghemma.se/hus-och-by...malmbergs-nova-utanpaliggande-2-vags/p-185132
Fast svart

http://www.powershop.se/product.asp...nYXdFSTy7ow4o_W31OFQ6Y-qAMfDSoaBoCDoIQAvD_BwE
Vore också toppen men det verkar inte finnas svarta förhöjningsramar

Redigerat:
Ett sät kan ju vara att köpa en svart för infällning och bygga en egen ram av t ex plywood med plats för apparatdosan.

R Robert-san01 skrev:
Elko plus

[länk]
Tack för svar men poängen var att jag tyckte att det blir för dyrt, är ute efter ett mer prisvärt utanpåliggande alternativ (är till en timmrad sommarstuga) en länk till ett infällt uttag för 400 spänn + 100 för förhöjningsram hjälper mig inte mycket :)

S
Malmbergs optima finns i svart. 99kr för uttag och 55 för ram.

R Robert-san01 skrev:
Malmbergs optima finns i svart. 99kr för uttag och 55 för ram.
Jaså! Har du länk till den förhöjningsramen? Har bara sett tvåfacksram och kan inte se att den kan passa till 2vägsuttaget. Men jag kanske har fel? Vore toppen i så fall

tommib
malmbergs Optima svart

1-vägs Uttag E-nr 1894461
utanpåliggande ramar
1-fack E-nr 1894473
2-fack E-nr 1894474
3-fack E-nr 1894475
Hörnbox E-nr 1894476

Valfri näthandlare borde kunna ta in dem åt dig.

Du får sätta dubbla envägsuttag.

A Anton Sjögren skrev:
Tack för svar men poängen var att jag tyckte att det blir för dyrt, är ute efter ett mer prisvärt utanpåliggande alternativ (är till en timmrad sommarstuga) en länk till ett infällt uttag för 400 spänn + 100 för förhöjningsram hjälper mig inte mycket :)
De kostar väl snarare typ 200 + 60 kr för uttag och förhöjningsram, men visst är det dyrt också. Exxact finns ju i antracit (svart-ish) också, men prisbilden är väl i samma region.

Mazen Mazen skrev:
Bauhaus har en serie som heter Tem vilken finns i svart. Dock infälld vet inte om dom har förhöjningsram. Pris 59.95:- 2vägs jordat.

Kvaliten har jag ingen koll på dock..

[länk]
Tack för svar, har dock redan varit i kontakt med bauhaus och de saluför inte förhöjningsramen till det uttaget, de kan ta in den om jag vill beställa typ 100 st men så stor är inte stugan :)

A
A Anton Sjögren skrev:
Tack för svar, har dock redan varit i kontakt med bauhaus och de saluför inte förhöjningsramen till det uttaget, de kan ta in den om jag vill beställa typ 100 st men så stor är inte stugan :)
Bauhaus är svindyra på Elko, kika på elbutik.se istället där finns hela sortimentet till vettigare priser. Uttaget Bauhaus ville ha 399 för kostar 205 hos elbutik, vilket fortfarande är mycket pengar för ett uttag.

A Anton Sjögren skrev:
Åh. Värt en fråga iaf. Har sökt efter ev kompatibla ramar till Tem, men hittar ingen.

Tror det billigaste blir att söka efter Malmbergs serier Inez, Optima etc. och du får nog handla från olika sidor då ingen verkar ha hela sortimentet med uttag, brytare, flerfacksram och förhöjningsram
tex
https://www.elbutik.se/product.html/vagguttag-infallda

Byggmax säljer ut Malmbergs Inez för löjliga priser. Svårt att säga vad dom har kvar i lager.

Edit. För en massa år sedan hade Clasisjön svart utanpåliggande Cotech, köpte några till en husvagn. Snyggt, men gud vilket reppel :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.