Hej! Jag skulle vilja sätta in utanpåliggande spröjs i fönstren till mitt hus. Problemet är att det yttre fönstret är kittat utvändigt vilket ger en väldigt liten ram att fästa spröjset i (se bilder). Det skulle säkert gå att installera mellanliggande spröjs i utrymmet mellan glasen, men jag tycker utanpåliggande är snyggast... Tar tacksamt emot förslag på hur spröjset skulle kunna fästas utvändigt. Eller ska jag släppa tanken och gå vidare med mellanliggande spröjs istället? :)
 
  • 20260623_221042.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260623_221021.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 20260623_220952.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej och välkommen till Byggahus!

Om du ska göra om det trots att det är helt och fungerar är det väl ännu snyggare med riktiga spröjs..
 
Håller med om att riktiga spröjs är snyggast, men det är inte aktuellt att byta fönstren i nuläget.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.