Efter att i två månader fått höra "Vi har inte tid förrän efter jul" samt "Vi ringer imorgon och bestämmer en tid"(följt av en veckas tystnad) etc etc samt idag fått en fräsig räkning från en vvs:are som till slut dök upp där jag får betala dyra pengar för silikon och fantasipriser för "kvalitetsrören" så undrar jag nu....
Dra utanpåliggande rör för kall och varmvatten som ska anslutas till toalett, handfat samt dusch. Hur svårt är det på en skala? Om det nu finns några svårigheter överhuvudtaget. Prisolrören tittar ut (som jag själv dragit) och ska sen kopplas på i tvättstuga där jag då tänkte sätta två st kulkopplingar för att kunna stänga av vattnet till badrummet vid behov.
Nu till fråga nr 2. Har ni några bra länkar eller litteraturtips på hur man skruvar ihop rören på bästa sätt, om ni nu inte vill berätta mer utförligt här. :)

svårighets grad 2 på 10gradigskala skulle jag tro :P om man är hyfsat teknisk......... kika i rinkabyrörs katalog för tips .............o billiga vvs prylar

Det finns en Video som Gelia (?) gjort, "Rörskolan", som jag tycker var bra. Tror den finns bla på Silvan bygg...

Tackar! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.