2 247 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Urdåligt av Expert "REA"
Det har hänt förut, men nu blev jag riktigt irriterad!
Expert kör en readrive just nu, reklamutskicket kom per post igår.
Jag och min sambo åkte in för att köpa en mediaspelare (som var med i reklamutskicket) på Expert stormarknad, Norrköping.
Där fick vi till svar att de inte hade spelaren, jag frågade om de sålt slut på varan? men de hade aldrig haft någon av det märket tidigare och de hade inte fått in någon heller...
När vi gick där ifrån frågade killen i kassan om vi inte hittade det vi sökte, då svarade jag att jag tyckte det var svagt av dem att inte ha produkterna som de gör reklamkampanj om, då svarade han att vi kanske har varan du söker, för vi har fått massa kollin igår men vi har inte haft tid att packa upp dem (!!?)
Just då steg min temperatur, och jag sa "kan du inte gå och kolla?" och han svarade: Nej, det har vi inte tid med, det tar 2 timmar minst (!!!!?) Vid det här läget var det bara för mig att gå där ifrån...:@
Åkte till en annan Expertbutik i samma stad, samma sak där, varan fanns inte och har aldrig funnits....
Ursvagt av Expert, framför allt när de är så konkuransutsatta i branschen.
Hädanefter kommer jag att strunta i var jag handlar elektronik, för de är alla samma skrot och korn.
Expert kör en readrive just nu, reklamutskicket kom per post igår.
Jag och min sambo åkte in för att köpa en mediaspelare (som var med i reklamutskicket) på Expert stormarknad, Norrköping.
Där fick vi till svar att de inte hade spelaren, jag frågade om de sålt slut på varan? men de hade aldrig haft någon av det märket tidigare och de hade inte fått in någon heller...
När vi gick där ifrån frågade killen i kassan om vi inte hittade det vi sökte, då svarade jag att jag tyckte det var svagt av dem att inte ha produkterna som de gör reklamkampanj om, då svarade han att vi kanske har varan du söker, för vi har fått massa kollin igår men vi har inte haft tid att packa upp dem (!!?)
Just då steg min temperatur, och jag sa "kan du inte gå och kolla?" och han svarade: Nej, det har vi inte tid med, det tar 2 timmar minst (!!!!?) Vid det här läget var det bara för mig att gå där ifrån...:@
Åkte till en annan Expertbutik i samma stad, samma sak där, varan fanns inte och har aldrig funnits....
Ursvagt av Expert, framför allt när de är så konkuransutsatta i branschen.
Hädanefter kommer jag att strunta i var jag handlar elektronik, för de är alla samma skrot och korn.
Redigerat:
Hände mig förra året också. De hade en kamera till bra pris enligt kampanjen, men när vi åkte dit så sa de att det fanns bara tre och de var sålda. Men de rekommenderade en annan modell, som självklart var dyrare än andra ställen.
Sa att jag går hellre över gatan och köper en annan kamera...
Sa att jag går hellre över gatan och köper en annan kamera...
Det där är tyvärr ett gammalt problem inom branschen.
En orsak är att man vill få in folk i butiken för att kunna sälja på dem en annan produkt med bättre marginal.
Det är därför vissa firmor kör med "tillgångsgaranti".
Då garanteras man tillgång till annonserade varor tom tre dagar efter annonsbladet kom i brevlådan.
Tyvärr innebär det att tillgångsgarantin har gått ut på helgen när majoriteten har tid att åka dit.
En orsak är att man vill få in folk i butiken för att kunna sälja på dem en annan produkt med bättre marginal.
Det är därför vissa firmor kör med "tillgångsgaranti".
Då garanteras man tillgång till annonserade varor tom tre dagar efter annonsbladet kom i brevlådan.
Tyvärr innebär det att tillgångsgarantin har gått ut på helgen när majoriteten har tid att åka dit.
Det beror väl på vem man anser det är dåligt förandersmc skrev:
Jag trivs bättre med att kolla varorna på nätet och beställa online, då ser man direkt om de finns och man kan i lugn och ro kolla upp och bestämma vad man vill ha utan några störande säljare som har varierande kunskap och bakomliggande skäl till att rekommendera en produkt.
Jag tror det TS råkat ut för är i längden ett dåligt knep att locka folk till butikerna och istället gör det att man handlar på nätet där man direkt kan se om varan finns. Med tanke på att on-line handeln ökar kraftigt kanske butikerna borde fundera på om de vinner på den typ av fulspel som att annonsera ut produkter som de överhuvudtaget aldrig haft eller bara har ett fåral ex av.
Klicka här för att svara