7 761 läst ·
20 svar
8k läst
20 svar
Uppvärmning isolerat förråd på 30 kvm
Min erfarenhet är att värmepumpen sänker elförbrukningen ordentligt. Det är väldigt avgörande vilken innertemperatur man väljer.F fribygg skrev:
Jag kör med en Gree Amber 35. Jag är nöjd med den förutom att de sitter en värmeslinga i den som går igång ifall utomhus temperaturen är under 0. Slingan drar 120w oavsett om pumpen är i viloläge eller går för fullt.
Fördelen är att den aldrig har isat igen
Att välja en pump med 120W tomgångseffekt skulle jag försöka undvika. Jag tror att en instoppad kilowatt el ger tre kilowatt värme med de flesta luft/luftvärmepumpar.K Knight skrev:Min erfarenhet är att värmepumpen sänker elförbrukningen ordentligt. Det är väldigt avgörande vilken innertemperatur man väljer.
Jag kör med en Gree Amber 35. Jag är nöjd med den förutom att de sitter en värmeslinga i den som går igång ifall utomhus temperaturen är under 0. Slingan drar 120w oavsett om pumpen är i viloläge eller går för fullt.
Fördelen är att den aldrig har isat igen
Var lite otydligt. Det är en värmeslinga som pulsar. Det är inte omöjligt att fler pumpar har samma funktion som är anpassad för "Nordiskt klimat"F fribygg skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Mögel på vägg i isolerat förråd
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Oisolerat förråd, frågor kring stomme/tak
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ventilera värme ur isolerat förråd
Ventilation -
Uppvärmning utav isolerat förrådd
Värme allmänt -
Val av uppvärmning till isolerat förråd?
Värme allmänt