Inreder sista halvan av vinden och kommer ha ett rum innanför stödbenen samt sidovind med förvaring mellan tak och stödben så att säga. Allt är isolerat i takstolarna mot taket men känns ändå som att jag behöver någon form av stödvärme i sidovindarna. Kommer lägga golvvärme på själva rummet. Ska jag köra på det ute i vinden också (då åker jag på att lägga någon riktigt golv där också) eller ska jag sätta en radiator inne i sidovinden?

Andra halvan av vinden är redan inredd med enbart golvvärme i själva rumsytan och där är kanske något lite för svalt på vintern. Hade behövts något litet mer värme för att det andra ska funka som barnrum särskilt om det på sikt blir med stängd dörr och så.

Om du lägger golvvärme så passa på att lägga det även i sidovinden. När detta fungerar som förråd blir det efterhand belamrat med prylar och kläder så att radiatorn döljs helt och knappt ger någon värme som kan spridas.

J Josth skrev:
Om du lägger golvvärme så passa på att lägga det även i sidovinden. När detta fungerar som förråd blir det efterhand belamrat med prylar och kläder så att radiatorn döljs helt och knappt ger någon värme som kan spridas.
Bra input ang att det kommer fyllas. Kanske bättre att bara köpa lite extra parkett alt ta en billigare variant och lägga i vinden

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.