Någon mer än jag som nyligen blivit uppringd av ett callcenter som ringer för Allente/Telia och vill sälja på helkundslösning med TV etc?
Otroligt pådrivande att man nästan redan sagt ja trots att man inte sagt flaska. Ville jag skulle slå på högtalaren på telefonen för han skulle skicka sms med avtal osv. Knepigt sätt eller?
Hursomhelst,någon som varit med om samma och har någon känsla om de är seriösa?
 
G gluecifer skrev:
Någon mer än jag som nyligen blivit uppringd av ett callcenter som ringer för Allente/Telia och vill sälja på helkundslösning med TV etc?
Otroligt pådrivande att man nästan redan sagt ja trots att man inte sagt flaska. Ville jag skulle slå på högtalaren på telefonen för han skulle skicka sms med avtal osv. Knepigt sätt eller?
Hursomhelst,någon som varit med om samma och har någon känsla om de är seriösa?
Förefaller något märkligt.
Allente är fd Canal Digital och Viasat och de ägs till hälften av Telenor.
https://www.allente.se/om-oss/
Sen är de säkert ute efter att överta TV-paketet från Telia.

Hursomhelst så svarar jag alltid "Nej tack, jag är inte intresserad" när någon säljare ringer och drar sitt ärende, Mycket enkelt. Sen kan man ju alltid undersöka deras websida och själv kolla om de har något erbjudande.
 
  • Gilla
hempularen och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
GladanS och 4 till
  • Laddar…
P paralun skrev:
Förefaller något märkligt.
Allente är fd Canal Digital och Viasat och de ägs till hälften av Telenor.
[länk]
Sen är de säkert ute efter att överta TV-paketet från Telia.

Hursomhelst så svarar jag alltid "Nej tack, jag är inte intresserad" när någon säljare ringer och drar sitt ärende, Mycket enkelt. Sen kan man ju alltid undersöka deras websida och själv kolla om de har något erbjudande.
Tror du har rätt, de vill nog sno åt sig kunder från Telia. Sen vill de ha ett ”ja” så jäkla direkt och väldigt återhållsamma när man vill läsa i lugn och ro. Sen tycker jag inte att jag hittade motsvarande på Telias sida. Kommer absolut tacka nej, men ibland kan det ju vara nåt bra erbjudande..
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det går ju bra att nixa sin mobil så slipper man nästan alla telefonförsäljare.
[länk]
tror de kommer runt det när de ringer mig som redan kund hos Telia.
 
Säg Nej och hej då, "lägg på".
Att godkänna avtal via telefon gör man bara om man är så säker att inte behöva fråga någon t.ex. i forumtråd.(y)
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Allente verkar ha riktigt usel säljkampanj nu då.
Hade två otroligt påstridiga säljare vid dörren i veckan. Körde nån vals om att det var ändringar i fibern och trängde sig nästan in för att "se över" mina lösningar. Körde mina vanliga "nej tack", "inte intresserad" och "jag försöker avsluta artigt" utan lycka. Inte förrän jag lackade ur och mer eller mindre bad dem fara nånstan och slog igen dörren gav de upp.
 
BirgitS
G gluecifer skrev:
tror de kommer runt det när de ringer mig som redan kund hos Telia.
Ja, om de nu ringde för Telias räkning så får de ju göra det, men om det var Aliente så får de inte det.

Tidigare fick jag några gånger om året samtal från min mobiloperatör om att jag borde ha bredband via dem men efter att jag typ 5 gånger hade påpekat att jag betalar 70 kr i månaden för bredbandet nu så blev det tydligen infört i databasen så nu slipper jag de samtalen :D
 
G gluecifer skrev:
Tror du har rätt, de vill nog sno åt sig kunder från Telia. Sen vill de ha ett ”ja” så jäkla direkt och väldigt återhållsamma när man vill läsa i lugn och ro. Sen tycker jag inte att jag hittade motsvarande på Telias sida. Kommer absolut tacka nej, men ibland kan det ju vara nåt bra erbjudande..
Nej det är aldrig en bra ide via telefon!

Sen tar man sig lite tid så hittar man på både Telias samt Allentes websida
https://www.allente.se/
https://www.telia.se/
Sen funderar man och ringer själv upp deras kundtjänst om man ser något bra erbjudande, sen kan man alltid spela ut operatörerna mot varandra om olika erbjudanden.
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Unikt namn
Fick ett samtal för någon dag sedan från "Telia" som tyckte att jag skulle välja dem som teleoperatör utöver internetförbindelsen.
Kanonpris skulle jag få.

Tog 4 försök att förklara att jag inte ensam kan välja vilken operatör min arbetsgivare väljer.
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
Också erfarenhet av att dem är väldigt på, de använde sig dessutom av erbjudanden som inte gick att teckna online som gjorde allt lite knepigare..
Hos oss var dem och knackade på men våra erbjudande gällde även fiber och tillslut så tog vi faktiskt dem för det var så bra erbjudande.
Gäller dock att vara med när erbjudandetiden går ut för då sticker priset..
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Vill vara tydlig med att jag är en sån som alltid tackat nej till dylika erbjudanden, kategoriskt. Men nu vill jag veta om jag faktiskt går miste om nåt som är billigare och bättre så därför tänkte jag höra lite om ngn kände igen detta från närmsta dagarna. Men just det här att man får nåt man bara kan tacka ja till via telefon, snabbt avslut gör ju att man blir anti. Tänker också på de som blir övertalade för att de inte hinner förstå vad de tackat ja till..
I detta fall sa killen flera ggr att j”ag säger ja nu och kan ångra mig sen”.. suck.
 
G gluecifer skrev:
Någon mer än jag som nyligen blivit uppringd av ett callcenter som ringer för Allente/Telia och vill sälja på helkundslösning med TV etc?
Otroligt pådrivande att man nästan redan sagt ja trots att man inte sagt flaska. Ville jag skulle slå på högtalaren på telefonen för han skulle skicka sms med avtal osv. Knepigt sätt eller?
Hursomhelst,någon som varit med om samma och har någon känsla om de är seriösa?
Inte telefonförsäljare, men vi hade en kille här igår som knackade på och betedde sig som du beskriver. Han kändes väl seriös men han gav ett sämre erbjudande än vi redan hade.
 
  • Gilla
gluecifer
  • Laddar…
Vet ngn vad grejen var med att jag skulle slå på högtalaren i samband med att han skulle skicka nåt sms till mig?
 
  • Gilla
Markku Sahalahti
  • Laddar…
G gluecifer skrev:
men ibland kan det ju vara nåt bra erbjudande..
Nej! en grundprincip, när någon säljare ringer, så är det ALDRIG ett bra bud. Jag avbryter alltid telefonförsäljare innan de ens hinner berätta vad de säljer, och ofta med betydligt mindre artiga ord än "jag är inte intresserad". Och jag lägger alltid på luren innan de hinner säga något svar på mina ohövligheter.
 
  • Gilla
  • Haha
El-Löken66 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.