C
Vi skall byta vattenledningarna i torpargrunden och hade av utrymmesskäl tänkt pendla upp dem i bjälklaget med vanliga ankarskenor. Matningen till elcentralen går exakt samma sträckning, och nu funderar jag på om det finns något lämpligt sätt att hänga upp även denna i samma skenor? Det är idag ett VP-20 rör, som jag funderar på att byta ut till ett pansarrör då mössen är ivriga på att gnaga på saker och ting i grunden. Kan man använda vanliga rörsvep?

• Gilla
JeppeKa
  • Laddar…
Ja vist fungerar det.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Eftersom du vill ha ankarskena under så kan du använda polklammer som är gjorda för skenan, och går utmärkt att ha för både slang och kabel, finns i varierande storlekar som passar dig

• Metallisk polklammer med skruv för att fästa slang och kabel på en ankarskena.
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
J jonaserik skrev:
Eftersom du vill ha ankarskena under så kan du använda polklammer som är gjorda för skenan, och går utmärkt att ha för både slang och kabel, finns i varierande storlekar som passar dig
Ja, jag såg dessa, men om jag förstår det rätt måste kabeln/röret ligga dikt an skenorna med dessa klammer?
I mitt fall måste det hänga en bit nedanför skenorna för att gå fritt från golvbjälkarna, och skenorna kan inte sitta på undersidan av golvbjälkarna för då kommer vattenrören för långt ned :(

Och det du ska använda är väl takjärn/pendelfäste U profil och inte ankarskenor.(y)

C
E elmont skrev:
Och det du ska använda är väl takjärn/pendelfäste U profil och inte ankarskenor.(y)
Ja, det var min plan. Blev lite begreppsförvirring där :thinking:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.