MultiMan
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
1 säkring under 40 år? Far du med osanning nu? :crysmile: Om så är fallet så behåller jag mina gamla stenålderscentraler. 10 säkringar kostar 30 kr på Dollarstore. 400 års säkringar för 30 kr vs 19.000 kr här och nu... :thinking:
Jag flyttade till nuvarande huset 1998 och har aldrig bytt en vanlig 10A vad jag kan minnas, däremot tror jag någon enstaka 16A huvudsäkring gick i början innan jag balanserade om belastningen på faserna (direktverkande el drog en del).

Är det gjort rätt så ska inte säkringar gå i tid och otid, då är något fel.
 
MultiMan MultiMan skrev:
Jag flyttade till nuvarande huset 1998 och har aldrig bytt en vanlig 10A vad jag kan minnas, däremot tror jag någon enstaka 16A huvudsäkring gick i början innan jag balanserade om belastningen på faserna (direktverkande el drog en del).

Är det gjort rätt så ska inte säkringar gå i tid och otid, då är något fel.
Men det är ett stort spann mellan "tid och otid" och 40 år. :rofl:

Den här gruppen ni pratar om, är det Facebook?
 
Anders243 Anders243 skrev:
Min gamla elcentral (som kom med huset då jag köpte det) var bestyckad med proppautomater. Säkert praktiskt för de som ofta "blåser" säkringar, men jag saknar de inte ett dugg. (de var kanske slutna, men löste ut slumpmässigt vid låg last)

[bild]
Ett hittepå som inte medför någon extra säkerhet
De är dessutom inte tillåtna som huvudsäkringar (i alla fall inte hos E-on)
 
Jag håller med dig, fullkomligt värdelösa.
 
  • Gilla
guggen
  • Laddar…
elmontören elmontören skrev:
Lägg upp en bild så man ser hur stor den befintliga centralen är så blir det lättare att uppskatta.
Har inte flyttat in än men jag återkommer när jag gjort det :)

Ska överväga alla förslag och åsikter här så får vi se vart jag landar!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.