4 825 läst ·
19 svar
5k läst
19 svar
Uppgradera elcentral
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 846 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 846 inlägg
Jag flyttade till nuvarande huset 1998 och har aldrig bytt en vanlig 10A vad jag kan minnas, däremot tror jag någon enstaka 16A huvudsäkring gick i början innan jag balanserade om belastningen på faserna (direktverkande el drog en del).MariaiÖstergötland skrev:
Är det gjort rätt så ska inte säkringar gå i tid och otid, då är något fel.
Men det är ett stort spann mellan "tid och otid" och 40 år.MultiMan skrev:
Jag flyttade till nuvarande huset 1998 och har aldrig bytt en vanlig 10A vad jag kan minnas, däremot tror jag någon enstaka 16A huvudsäkring gick i början innan jag balanserade om belastningen på faserna (direktverkande el drog en del).
Är det gjort rätt så ska inte säkringar gå i tid och otid, då är något fel.
Den här gruppen ni pratar om, är det Facebook?
Ett hittepå som inte medför någon extra säkerhetAnders243 skrev:
De är dessutom inte tillåtna som huvudsäkringar (i alla fall inte hos E-on)
Klicka här för att svara