Hej!
Vi ska montera in två balkongdörrar i helglas till kök och tvättstuga. Vi valde dem för större ljusinsläpp och tanken är att båda ska vara likadana. Men när det blir mörkt känns det olustigt med insyn ”hela vägen”. Funderar på lösningar och tänker på en plisségardin som är höj- och sänkbar så att vi kan ställa in den på exempelvis nedre halvan. Jag kan inte hitta någon plisségardin som sträcker sig 210 cm. Har ni något bra tips? Två plisségardiner monterade från olika håll, eller annan lösning för att skärma av insyn på diskret sätt? Hoppas på era tips!

En sådan här tex:

Illustration av en lamellvägg med fästelement och horisontella lameller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Pir79
  • Laddar…
Den är från MHz.de, och görs i den storlek du behöver. Finns säkert samma från svensk tillverkare.

Ja, något sånt ja! Ska kolla hemsidan!

Kolla upp luxaflex, modell 3242 (typ15a)

Har åf över hela sverige

Tack! Ska kolla upp!

Jag såg, precis det vi behöver men tyvärr för dyrt, ca 2400kr för en altandörr blir väldigt mycket! :rolleyes:

P Pir79 skrev:
Jag såg, precis det vi behöver men tyvärr för dyrt, ca 2400kr för en altandörr blir väldigt mycket! :rolleyes:
Vilka mått är du ute efter och är det en duette (dubbelväv) eller plisse (enkelväv)??

En enkelväv borde räcka och 90x 210 cm är altandörren. :)

P Pir79 skrev:
Jag förstår, ja isf är det runt 2400-2500 den kostar från bland annat luxaflex.

P Pir79 skrev:
Då hamnar du på runt 1900. Själva Rutan är kanske 750mmx1900 då ?

mycket billigare kommer man nog inte undan. Vi kollade med fönstertillverkaren först, ungefär dubbelt så dyrt.

• Gilla
Pir79
  • Laddar…
Läste något att du gärna kan tänka dig en 210 cm produkt, detta går även om jag rek. Din bild istället.

En 210 cn produkt blir dessvärre inte billigare

Oj, det är väldigt mycket pengar! Jag tänkte på någon plisségardin från hemtex som är mycket billigare med deras märken som kirsch och liknande. Dock har de ingen i 210 cm längd!

Ja man får vad man betalar för, men förstår att det är mycket pengar.

Kolla om decogroup (debel) klarar det.

• Gilla
Pir79
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.