Har en transformator kopplad till golvvärmen på allrum som tappat minnet tror jag, jag ställer in den på oavsett grad så återgår den till 20
Har likadana termostat i alla rum och endast denna som beter sig så.
Har testat med pill upp och Ner dock har det inte hjälpt.
Kopplade till Nibe Bergvärme om det gör någon skillnad.
Obs den visar 21 men det är tempen i rummet just nu och vi ställer den på 22.5 där den återgår till 20 konstant
Har likadana termostat i alla rum och endast denna som beter sig så.
Har testat med pill upp och Ner dock har det inte hjälpt.
Kopplade till Nibe Bergvärme om det gör någon skillnad.
Obs den visar 21 men det är tempen i rummet just nu och vi ställer den på 22.5 där den återgår till 20 konstant
Den är sladdlös, har du provat att byta batteriet i den. Annars har den nog sagt upp sig. Kan kanske gå att programera centralen att reglera 2 ställdon eller koppla ihop den som inte fungerar med en som fungerar. Brukar finnas att kunna koppla in 2 don på plintarna för donen.
Kan även vara centralen som inte är frisk på den sektionen. Har du någon ledig så försök programera termostaten till an annan utgång som donet kopplas till.
Kan även vara centralen som inte är frisk på den sektionen. Har du någon ledig så försök programera termostaten till an annan utgång som donet kopplas till.
Testade med nytt batteri nu, visar plötsligt 24.5 grader i rummet som inte stämmer.J jonaserik skrev:Den är sladdlös, har du provat att byta batteriet i den. Annars har den nog sagt upp sig. Kan kanske gå att programera centralen att reglera 2 ställdon eller koppla ihop den som inte fungerar med en som fungerar. Brukar finnas att kunna koppla in 2 don på plintarna för donen.
Testade ändra till 22.5.
Osäker hur jag ändrar saker på centralen.
Menar du dennna ?
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Golvvärme badrum källare - el eller vattenburet?
Värme allmänt -
Vad behöver jag köpa för att kunna få igång min golvvärme?
Värme allmänt -
Ska vi koppla handdukstork till radiatorslingan eller golvvärmen?
Badrum -
Kilsågade trägolv över golvvärme
Golv -
Använda 16mm golvvärmerör i golvspån avsett för 17mm.
Värme allmänt