Har en transformator kopplad till golvvärmen på allrum som tappat minnet tror jag, jag ställer in den på oavsett grad så återgår den till 20
Har likadana termostat i alla rum och endast denna som beter sig så.
Har testat med pill upp och Ner dock har det inte hjälpt.

Kopplade till Nibe Bergvärme om det gör någon skillnad.

Obs den visar 21 men det är tempen i rummet just nu och vi ställer den på 22.5 där den återgår till 20 konstant

• Termostat från Uponor visar 21 grader, installerad på vägg i ett rum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den är sladdlös, har du provat att byta batteriet i den. Annars har den nog sagt upp sig. Kan kanske gå att programera centralen att reglera 2 ställdon eller koppla ihop den som inte fungerar med en som fungerar. Brukar finnas att kunna koppla in 2 don på plintarna för donen.
Kan även vara centralen som inte är frisk på den sektionen. Har du någon ledig så försök programera termostaten till an annan utgång som donet kopplas till.

J jonaserik skrev:
Den är sladdlös, har du provat att byta batteriet i den. Annars har den nog sagt upp sig. Kan kanske gå att programera centralen att reglera 2 ställdon eller koppla ihop den som inte fungerar med en som fungerar. Brukar finnas att kunna koppla in 2 don på plintarna för donen.
Kan även vara centralen som inte är frisk på den sektionen. Har du någon ledig så försök programera termostaten till an annan utgång som donet kopplas till.
Testade med nytt batteri nu, visar plötsligt 24.5 grader i rummet som inte stämmer.
Testade ändra till 22.5.

Osäker hur jag ändrar saker på centralen.
Menar du dennna ?

• En Uponor centralenhet med anslutna kablar och rör i ett skåp, med röda vridknappar synliga nedanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M maxad skrev:
Testade med nytt batteri nu, visar plötsligt 24.5 grader i rummet som inte stämmer.
Testade ändra till 22.5.

Osäker hur jag ändrar saker på centralen.
Menar du dennna ?
Har även en likadan skåp på övervåningen men den har inte denna låda från Upp&Ner

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.