3 377 läst ·
27 svar
3k läst
27 svar
Uponor T-55 någon som har en att säkha?
Hej
jag har inte behov av ett komplett kit
Var bor du?
I stockholmsområdet så jag kan hämta den eller är det post som gäller?
Olle
jag har inte behov av ett komplett kit
Var bor du?
I stockholmsområdet så jag kan hämta den eller är det post som gäller?
Olle
Jag kan ev också köpa 2 för 600
mvh Olle
mvh Olle
Nej, Uponor har gått vidare sedan rätt många år tillbaka och systemet heter numera Smatrix och motsvarande produkt till en T-55 kan man nog säga är en Termostat T-165. Systemen är inte kompatibla därav att gamla termostater är hårdvaluta. Under Pandemin så kan man säga att Bitcoin, makaroner toapapper hade bäst värdeöking men straxt därefter kommer Uponor's T-55 termostaterM Marsman80 skrev:
Att de går vidare med en smartare produkt är väl en sak men i detta fallet har de nog varken tänkt smart kring varken reservdelar eller system som byggs ut över tid. Dessutom har centralenheten en otrevlig egenskap att gå sönder pga dåligt konstruerat nätaggregat vilket det även detta finns ett antal trådar om.
Jag har nya c56 centraler !M myrstack skrev:Nej, Uponor har gått vidare sedan rätt många år tillbaka och systemet heter numera Smatrix och motsvarande produkt till en T-55 kan man nog säga är en Termostat T-165. Systemen är inte kompatibla därav att gamla termostater är hårdvaluta. Under Pandemin så kan man säga att Bitcoin, makaroner toapapper hade bäst värdeöking men straxt därefter kommer Uponor's T-55 termostater
Att de går vidare med en smartare produkt är väl en sak men i detta fallet har de nog varken tänkt smart kring varken reservdelar eller system som byggs ut över tid. Dessutom har centralenheten en otrevlig egenskap att gå sönder pga dåligt konstruerat nätaggregat vilket det även detta finns ett antal trådar om.
Kan någon länka till den som behöver !
Då kan man ju undra vad jag blev pålurad då jag fick detta vid nybygge för 9 år sedan. De borde ju ha en plan så att det finns reservdelar ett bra tag efter att systemen slutas säljas som aktuella. Man kan ju inte säga nu säljer vi slut på det här och sen börjar vi sälja nästa system. Dåligt hanterat minst sagt.M myrstack skrev:Nej, Uponor har gått vidare sedan rätt många år tillbaka och systemet heter numera Smatrix och motsvarande produkt till en T-55 kan man nog säga är en Termostat T-165. Systemen är inte kompatibla därav att gamla termostater är hårdvaluta. Under Pandemin så kan man säga att Bitcoin, makaroner toapapper hade bäst värdeöking men straxt därefter kommer Uponor's T-55 termostater
Jaja, bara att hoppas att systemet håller för evigt då...
Hej igen
köpte du hela kitet eller bara 2 givare?
Finnd det någon/ några givare kvar att köpa?
mvh Olle
köpte du hela kitet eller bara 2 givare?
Finnd det någon/ några givare kvar att köpa?
mvh Olle
Sitter själv med samma situation med ett ungefär 10 år gammalt system och för att gnugga in saltet ännu djupare i såret så har jag på nästa våningsplan och nästa golvvärmefördelare en Uponor X-165 reglercentral som numera är ersatt med en X-265. Som tur är verkar kompatibiliteten där mellan de nyare vara kvar med termostater och ställdon men nu när jag ska köpa modulen för att få in ytterligare 6 ställdon så får man jaga hos de som håller reservdelar i lager vilket jag insåg nu när jag skulle bygga vidare på systemet.M Marsman80 skrev:Då kan man ju undra vad jag blev pålurad då jag fick detta vid nybygge för 9 år sedan. De borde ju ha en plan så att det finns reservdelar ett bra tag efter att systemen slutas säljas som aktuella. Man kan ju inte säga nu säljer vi slut på det här och sen börjar vi sälja nästa system. Dåligt hanterat minst sagt.
Jaja, bara att hoppas att systemet håller för evigt då...
Jag är fullt med på att de utvecklar elektronik men att inte hålla reservdelar till äldre system som installerats de sista 10-15 åren bygger inte känslan av att nästa gång det är dags att man väljer Uponor....
Klicka här för att svara