Uponor elpush 12

845 läst  4 svar

1. eriobe
    Medlem Nivå 5
    Hej
    När golvvärmen slutat fungera blir det kallt om fötterna i badrummet. Men frågan är om jag kan få igång den.

Systemet är en uponor el push. Det betyder att jag kan köra den på elpatron sommartid. Nu har jag aldrig testat den funktionen.

Problemet är att jag luftade elementen på övervåningen och stängde då av cirkulationspumpen på fjärrvärmen. Men klantig som jag är glömde jag att slå på pumpen igen. Så på morgonen var huset märkbart kallare....

Detta har även fått golvvärmen på toaletten att sluta fungera. Jag misstänker att överhettningsskyddet har löst ut. Men hur jag än trycker på reset så startar den inte. Har spänning fram till eldelen av pushen. Men ingen spänning efter densamma. Tips?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20160114_230556_001.jpg

Här lyser inga lampor men jag får en indikation med spänningsprovare att jag har ström fram hit. Kan något här gå sönder? Hur ser jag om överhettningsskyddet har löst ut?

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    20160114_230626.jpg

Redigerat 14 jan 2016 23:28
  2. eriobe
    Medlem Nivå 5
  3. eriobe
    Medlem Nivå 5
    Kan låta meddela att problemet nu är löst. Det var överhettningsskyddet men det kräver mycket kraft för att återställa

4. Andries
    Medlem Nivå 1
    Hej hur kan jag återställa överhettningsskydd

5. eriobe
    Medlem Nivå 5
    Det är ett litet hål där du kan stoppa in en liten dyckert eller något annat hårt och smalt.

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: