Hej
När golvvärmen slutat fungera blir det kallt om fötterna i badrummet. Men frågan är om jag kan få igång den.

Systemet är en uponor el push. Det betyder att jag kan köra den på elpatron sommartid. Nu har jag aldrig testat den funktionen.

Problemet är att jag luftade elementen på övervåningen och stängde då av cirkulationspumpen på fjärrvärmen. Men klantig som jag är glömde jag att slå på pumpen igen. Så på morgonen var huset märkbart kallare....

Detta har även fått golvvärmen på toaletten att sluta fungera. Jag misstänker att överhettningsskyddet har löst ut. Men hur jag än trycker på reset så startar den inte. Har spänning fram till eldelen av pushen. Men ingen spänning efter densamma. Tips?

20160114_230556_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här lyser inga lampor men jag får en indikation med spänningsprovare att jag har ström fram hit. Kan något här gå sönder? Hur ser jag om överhettningsskyddet har löst ut?

20160114_230626.jpg
Skapa konto

Redigerat:
På undersidan däremot är spänningen noll.
20160114_230635.jpg
Skapa konto

• Gilla
Jimmagnusson
  • Laddar…
Kan låta meddela att problemet nu är löst. Det var överhettningsskyddet men det kräver mycket kraft för att återställa

Hej hur kan jag återställa överhettningsskydd

Det är ett litet hål där du kan stoppa in en liten dyckert eller något annat hårt och smalt.

Hej, min elpusher till golvvärmen har varit avstängd under vinter då golvvärmen gått på bergvärmepumpen. Nu går den inte så ofta, badrummsgolvet blir iskallt, och jag försöker dra på elpushern. Men den går inte, den blir varm men cirkulerar inte. De ska lysa en lampa även men den lyser inte heller. Tryckt som bara den på resetknappen, klämmer jag hårdare känns de som jag förstör den. Några tips?
Mvh

• En elpusher och cirkulationspump för golvvärme, med resetknapp och lysande kontrollampa, monterade på vägg.
    Skapa konto
J Jollert skrev:
Hej, min elpusher till golvvärmen har varit avstängd under vinter då golvvärmen gått på bergvärmepumpen. Nu går den inte så ofta, badrummsgolvet blir iskallt, och jag försöker dra på elpushern. Men den går inte, den blir varm men cirkulerar inte. De ska lysa en lampa även men den lyser inte heller. Tryckt som bara den på resetknappen, klämmer jag hårdare känns de som jag förstör den. Några tips?
Mvh
Nu har ja tryckt på reset så hårt att även den lampan slockna 😂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.