Ja att det faktiskt finns vet jag tydligen nu eftersom jag såg det nyss på blocket. Den skulle iaf passa till hitachis maskiner. Tillverkat av något japanskt företag...

Ingen som vet om någon av de vanliga maskin-tillverkarna, eller annan "större" tillverkare gett sig på och tillverka en sådan modul - som dessutom fungerar? Givetvis blir det ju inte samma sak som en riktig automat, men bättre än en massa skruv i flabben :)

Också inga "köp en riktig maskin istället" - förslag :) För det har jag redan, men har nog aldrig använt den, för jag har inte det behovet och dom få gånger jag hade behövt den ligger den ändå hemma... då hade det ju varit smidigt med en modul och ett par bandremsor liggandes i bilen.

Trodde först det var en halv ak-4 :) Men den verkar ju klockren. får jag kolla närmare på. Tack för det!

Är det bara och skaffa konto hos dem och sen handla på? Eller vet du om det finns andra ÅF?

EDIT: Såg att dom bara har dom gamla makita dragarna med i listan. Kör själv bara makita i dragare, men det är dom nyare BTD/BHP. Vilken maskin kör du med till din QD?

Redigerat:
Vet ni vad en sådan mojäng kostar på en höft?

Om jag minns rätt så kör Gothia med nån egen modell på band som inte är helt enkla & få tag på.

Den sattes på en ny makita, för det köptes som en paket på tools om jag minns rätt var ju endå en månad sen så minnet sviker :D

Den har fått gå ner lite i hierarkin till någon annan då jag förra veckan fick in hilti SF 4000 med skruvmagasin. http://www.hilti.se/data/images/prodlarge/fr01450.jpg

Kan rekomenderas om man skruvar mycket, men makitan är en bra maskin och jag har alltid trivts med deras maskiner.

quickdriv anvvänder hårda band som bara Gothia säljer och det blir dyrare än mjuka band som man kan köpa lite över allt . Jag föredrar hårda band .

har quikdrive till min Hilti Sd45 men även magasin till mjuka band

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.