Just nu är min gamla router kopplad till fibermodemet på IP 192.168.1.1 och fungerar fint.blackarrow skrev:
USG är också kopplad direkt till fibermodemet och har nu IP 192.168.1.10
USG kopplad till switchen, som i sin tur är kopplad till CloudKey och just nu bara en AP på test.
Datorn kopplad direkt till USG via WAN/LAN 2.
Innan jag bytte IP på USG ville IP bara connecta till min gamla router.
Så är det kopplat just nu
200kr extra för 1TB och kameramjukvara är ett superklipp vilket du nog förstått, sedan om DU inte har behov av det - köp inte, så enkelt är det!blackarrow skrev:
Varför är inte datorn kopplad till Switchen så att den ligger på samma nätverk som CK'n?Vespa skrev:
Just nu är min gamla router kopplad till fibermodemet på IP 192.168.1.1 och fungerar fint.
USG är också kopplad direkt till fibermodemet och har nu IP 192.168.1.10
USG kopplad till switchen, som i sin tur är kopplad till CloudKey och just nu bara en AP på test.
Datorn kopplad direkt till USG via WAN/LAN 2.
Innan jag bytte IP på USG ville IP bara connecta till min gamla router.
Så är det kopplat just nu![]()
Hej och hå 
Tro det eller ej, men jag har lyckats till 95% efter 8h fixande.
CloudKey funkar och är uppdaterad. Likaså USG och en AP. (har inte provat den andra AP ännu)
Men jag går bet på att adopta och uppgradera firmware på switchen. Hur gör jag detta?
Tro det eller ej, men jag har lyckats till 95% efter 8h fixande.
CloudKey funkar och är uppdaterad. Likaså USG och en AP. (har inte provat den andra AP ännu)
Men jag går bet på att adopta och uppgradera firmware på switchen. Hur gör jag detta?
Och nu fungerar allt 
Hade problem på slutet att adopta switchen, hittade ingenstans att göra detta och uppdatera firmware.
Nu imorse ville Unify Network uppdateras, jag gjorde detta och då hittades switchen och den kunde uppdateras och adoptas.
Allt fungerar och vi har nu ett nytt WiFi parallellt med vårt gamla
Hade problem på slutet att adopta switchen, hittade ingenstans att göra detta och uppdatera firmware.
Nu imorse ville Unify Network uppdateras, jag gjorde detta och då hittades switchen och den kunde uppdateras och adoptas.
Allt fungerar och vi har nu ett nytt WiFi parallellt med vårt gamla
Som sagt allt fungerar bra men... så fort jag går utanför huset så droppar WiFi signalen drastiskt.
Gissar att det är för att mobilen hänger kvar på 5GHz bandet eller att AP'n har svag 2.4GHz signal.
Dessa är mina inställningar just nu. Skall jag ändra kanal & bandvidd kanske?
Gissar att det är för att mobilen hänger kvar på 5GHz bandet eller att AP'n har svag 2.4GHz signal.
Dessa är mina inställningar just nu. Skall jag ändra kanal & bandvidd kanske?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 289 inlägg
Ändra bandbredden på 5G till VHT80 till att börja med.....