har någon testat dessa? Har en blå netgear som gett upp (sporadiska fel) och tänkte uppgradera till något managerat. Eftersom allt annat konverteras till Ubi så tänkte jag teata en switch också - någon med erfarenheter?

Har en US 8 PoE 150W, en US 24, två UAP-AC Lite, en UAP AC Pro, en USG & en Cloud Key.

Skärmdump från en enhetskonfiguration visar US 8-150W switch-status med anslutna portar och energiförbrukning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Allt snurrar på utan bekymmer.

• Gilla
frhar
  • Laddar…
Ja jag har också en flock u i saker redan som alla fungerar bra, men nu gälllde det denna specifika switch.

Hej

Har en UniFi 8 PoE, och den är otroligt stabil. Har inte haft ett enda problem (inte med dom andra UniFi enheterna heller).

Skärmdump av UniFi-gränssnitt som visar enheter anslutna och i drift, inklusive en UniFi Switch och Access Points.
Och då har vi regelbundna elavbrott (ungefär ett avbrott per vecka), men ha inte behövt göra något alls, efter strömmen är tillbaka allt uppkopplat utan att behöva trixa.

Kan bara rekommendera!

Tack för det. De recentioner jag hittar ser ok ut också. Börjar dock fundera på om man kanske ska lägga ett par hundringar extra på att få 4 poe portar också. Har redan us-8poe150 till kamerorna men det kan ju vara bra att ha ett par poe separat från det också.

Kolla att den verkligen har 802.3at (25,5W) på varje port, annars får du inte full 802.11ac-fräs i AP:n. När jag letade runt bland enklare switchar för kunders räkning, hittade jag bara HP JH330A och JH019A som dynamiskt kunde skicka runt ”budgeten” till enskild port. Alla övriga switchar hade bara 802.3af (15W) max per port. Om jag inte minns fel, även Ubiquitis enklare.

Jag har 2 stycken UniFi Switch 8 POE-60W, väldigt stabil men PoE "bara" på 4 portar vilket var vad jag behövde, billigare än 150w. Just nu har den upptid på dryga 42 dagar efter senaste uppgraderingen.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Jag har bara goda erfarenheter av denna switch. Kört den hemma i ett år utan ett enda bekymmer.
Även kört den hos kunder i större installationer och den bara går och går.
Av mina erfarenheter så kan jag varmt rekommendera den.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Kolla att den verkligen har 802.3at (25,5W) på varje port, annars får du inte full 802.11ac-fräs i AP:n. När jag letade runt bland enklare switchar för kunders räkning, hittade jag bara HP JH330A och JH019A som dynamiskt kunde skicka runt ”budgeten” till enskild port. Alla övriga switchar hade bara 802.3af (15W) max per port. Om jag inte minns fel, även Ubiquitis enklare.
Johan, det är 15.4W ut per port (max) för 60W varianten.

Har klurat lite på detta och det får bli en utan POE. Då kan jag mata den från Edgeroutern och skicka vidare poe till en cloud key om man vill. Har redan en us8-150 för det som drar lite mer och APn har jag faktiskt valt att ha direkt i routern (lustigt nog som ett resultat av att jag hade kontaktproblem i trådade nätverket - det var sannolikt denna netgear switch som bråkade som jag nu byter ut).

Med facit i hand är det switchar som skapat allra mest problem för mig i nätverket. Otroligt knepigt att felsöka utrustning som ser ut att fungera men sporadiskt bara skiter i att skicka paket. Först en Dlink switch varefter jag bytte ut alla switchar till blåplåt netgear, nu en blå netgear........

OK. Med 15W körs det i praktiken 802.11n och max 2x2MIMO.HP:s enkla switchar kan skicka upp till 63W till en enda port och följaktligen 25W till åtminstone 2 portar av 8 (eller till 5 portar av 24 på JH019A).
Det är alltså viktigt att switcharna har 802.11at (PoE+)-standard för 802.11ac skall fungera. Finns något fabrikat som klarar det ändå, men det är inte Ubiquiti eller de "vanliga".

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
En vanlig Gigabit-switch och komplettera med en PoE-injector är ju ett alternativ omdet bara är PoE som saknas. UBI-POE-48-24W-G verkar vara den som rekommenderas av Ubiquiti själva.

Ja det följer ju med injektorer till deras ap’s så det är ju ett bra alternativ för den som behöver. För egen del kör jag dock vidare som nu med wifit direkt in i edgeroutern, då funkar surf etc så länge routern fungerar.....

Har skaffat switchen och ska koppla in nu.

Huvudsakliga poängen jag såg med poe, även om jag nu skippade det, var möjligheten att driva switchar nedströms samt ev en cloudkey. Bestämde dock att det blir mjukvara på en ras-pi som jag har liggande, billigare än en cloudkey.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.