93 292 läst ·
20 svar
93k läst
20 svar
Ungefärlig kostnad för mur, någon?
Vi håller också på att sätta upp gabioner, har precis börjat fylla dom (ligger 26 ton skärv på uppfarten.
Dom vi har valt har en annan konstruktion än dom som Kalleman har valt och ger ett lite annat utseende.
Det finns även gabioner i "gunnebostängsel" vilket ser hemskt ut. Dom jag har sett har antingen gått sönder eller säckat ihop.
Finns även helsvetsade i grövre material, typ armeringsmatta, funkar kanske om man ska ha kullersten.
Våra är köpta från Burcharth BurcharthBurcharth. Jag kan verkligen rekommendera den firman.
Dom vi har valt har en annan konstruktion än dom som Kalleman har valt och ger ett lite annat utseende.
Det finns även gabioner i "gunnebostängsel" vilket ser hemskt ut. Dom jag har sett har antingen gått sönder eller säckat ihop.
Finns även helsvetsade i grövre material, typ armeringsmatta, funkar kanske om man ska ha kullersten.
Våra är köpta från Burcharth BurcharthBurcharth. Jag kan verkligen rekommendera den firman.
Oj vad jag citerar ett gammal inlägg nu, men riktigt snygg mur! Vad kan man tänkas ge för en sån idag?saturnus skrev:så här ser min mur ut, men ingen stödmur för jordmassor. Tycker det skulle vara bättre att gjuta upp i den höjden där jorden hamnar, men ser kanske inte så trevligt ut på andra sidan. Tänk på att jordmassorna fuktar ner det mesta, så med tiden ser det även tråkigt ut på yttersidan. Ett annat alternativ kan vara prefab stöd i betong, som går att få i olika höjder.
[bild]
Antar att muren står i Spanien eller England. För en mur av den här typen passar ju inte här i Sverige.saturnus skrev:
så här ser min mur ut, men ingen stödmur för jordmassor. Tycker det skulle vara bättre att gjuta upp i den höjden där jorden hamnar, men ser kanske inte så trevligt ut på andra sidan. Tänk på att jordmassorna fuktar ner det mesta, så med tiden ser det även tråkigt ut på yttersidan. Ett annat alternativ kan vara prefab stöd i betong, som går att få i olika höjder.
[bild]
Kunskap som transkriberas tappar inte värde pga att tiden förflyter.
nya läsare kan finna glädje av dessa råd.
Samma kunskap som pyramiderna byggdes av gäller ännu.
har svarat på denna fråga fler gånger än du bett om ekonomiskt stöd.
om du inte förstår. Sluta kommentera
nya läsare kan finna glädje av dessa råd.
Samma kunskap som pyramiderna byggdes av gäller ännu.
har svarat på denna fråga fler gånger än du bett om ekonomiskt stöd.
om du inte förstår. Sluta kommentera
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Ungefärlig kostnad för att gjuta egna plintar
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Uppskatta ungefärlig kostnad för att byta halogen-downlights till LED
El -
Ungefärlig kostnad för att skarva huvudledningen och flytta huvudsäkringarna? Bilder finns
El -
Vilka steg och ungefärlig kostnad för att öppna upp befintligt fönster till portal i fasad av LB/teg
Utbyggnad och tillbyggnad -
Ungefärligt kostnad för 3 m2 badrumsrenovering
Badrum