hejsan har ett badrum på 11m2 där vi funderar på att kakla om golv och väggar men undrar lite vad kostnaden hade hamnat på.
vi sköter rivningen och sånt själv.

Beror helt vad för kakel klinkers du skall ha , nisch ytter för fönster , gering , list . Golv spackling ? Men räkna kanske 2- 2.5 veckor med allt ca ,

gustavholm gustavholm skrev:
hejsan har ett badrum på 11m2 där vi funderar på att kakla om golv och väggar men undrar lite vad kostnaden hade hamnat på.
vi sköter rivningen och sånt själv.
Vi har precis dragit in offerter för ett badrum på 4 kvm. Offerterna för att bygga enligt branchregler exklusive ytmaterial (dvs inte kakel , klinker, inredning mm) har varit på mellan 120 kkr - 150 kkr efter ROT. Av det har ca 10-20kkr varit etablering/rivning och bortförsel av material. Då är det dock inkl elektriker, vvs, och plattsättare/snckare. Vi ska renovera allt, inkl taket (listlöst), och sätta lite mosaik (dyrare). Även halvvägg och nisher, gör det dyrare. Vi har avtalat att det görs enligt bkr och Säker vatten då vårt försäkringsbolag kräver det (mer eller mindre). Min gissning är att om ni lejar ut ert på totalentreprenad så ca 150kkr efter ROT för standard. Men gör ni allt själv, så spar i mycket.

Tätskikt är inte jättedyrt, men om du har våtrumsmatta idag så krävs ev att du förstärker väggarna och konstruerar om. Golvbrunn byte krävs oftas.... det är mycket mer än att bara sätta kakel....

Redigerat:
Farstatjej90
Det är bara tätskikt och kakel? När hantverkaren kommer finns det alltså förberett med el, rör, vatten, ny golvbrunn på plats och så vidare?

Om vi förutsätter att det är gjort korrekt så att det bara är att köra för den som kommer så gissar jag för arbetet efter ROT 50 000 kr och sen får du lägga på materialet på det.

• Gilla
Rickard.lj och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Det är bara tätskikt och kakel? När hantverkaren kommer finns det alltså förberett med el, rör, vatten, ny golvbrunn på plats och så vidare?

Om vi förutsätter att det är gjort korrekt så att det bara är att köra för den som kommer så gissar jag för arbetet efter ROT 50 000 kr och sen får du lägga på materialet på det.
Låter rimligt! Priserna kan säkert variera lite beroende på var du bor? Från 40-60 kkr efter ROT är min gissning.

Det kan vara svårt att hitta företag som enbart gör punktinsatser om du vill ha intyg. Men de finns nog. ☺️

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.