2 378 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
underskåp rakt på betongen...?
Skall underbänkarna till köksskåpen stå på parkett, eller på betonggolvet?
Enligt byggreglerna alltså.
(Har vattenburen golvvärme i betongplattan om nu detta påverkar, och Boen- 14 mm parkett)
Min Kvalitetsansvarig säger att köksbänkar inte får stå på "flytande" parkett. Då borde detta gälla braskaminen också
Har han rätt?
Likaså en fråga om braskaminen. Skall denna stå på parkett eller på betonggolvet direkt? Den väger nog 70 kg.
Enligt byggreglerna alltså.
(Har vattenburen golvvärme i betongplattan om nu detta påverkar, och Boen- 14 mm parkett)
Min Kvalitetsansvarig säger att köksbänkar inte får stå på "flytande" parkett. Då borde detta gälla braskaminen också
Har han rätt?
Likaså en fråga om braskaminen. Skall denna stå på parkett eller på betonggolvet direkt? Den väger nog 70 kg.
Vi stod inför samma frågeställning förra året. Det finns som sagt två olika uppfattningar beroende på vem man frågar. Det vi kom fram till var att man skall gå på golvtillverkarens rekommendationer. Vi har parkettgolv under både köksö, köksskåp och garderober. Det blir dessutom absolut snyggast.
ja, det råder delade meningar om detta ....
jag vet att skanska och khärs har kommit överens om att det inte ska vara golv under skåpen , under Diskmaskin ,kyl/frys och braskamin kan där vara MEN den ska vara delad ifrån resten av golvet
jag vet att skanska och khärs har kommit överens om att det inte ska vara golv under skåpen , under Diskmaskin ,kyl/frys och braskamin kan där vara MEN den ska vara delad ifrån resten av golvet
Klicka här för att svara