I natt släppte vår diskho med ett brak! Underlimmad ho i stenkompositskiva - jag trodde att det skulle sitta som berget! Huset är inte ens ett år gammalt, så entreprenören får komma och fixa omgående. Men hur lätt låter det sig göras, och visst kan väl diskhon omöjligen har varit korrekt limmad från början?

Någon annan som har erfarenhet av detta?
 
  • Gilla
Linani
  • Laddar…
H hundbom skrev:
I natt släppte vår diskho med ett brak! Underlimmad ho i stenkompositskiva - jag trodde att det skulle sitta som berget! Huset är inte ens ett år gammalt, så entreprenören får komma och fixa omgående. Men hur lätt låter det sig göras, och visst kan väl diskhon omöjligen har varit korrekt limmad från början?

Någon annan som har erfarenhet av detta?
Jo den har förmodligen varit korrekt limmad. Att man får byta bänkskiva varje år är normalt. Nej reklamera!
 
  • Gilla
hundbom
  • Laddar…
Låter som slarv.. när vi monterar så kör vi med tech7 limfog, och det sitter i bra många år, varit lättare att slå sönder bänkskivan än att skära loss hon!

Är bara att limma om, sätta stötta under och vänta ca 24h innan man använder hon
 
  • Gilla
hundbom
  • Laddar…
L Lopex skrev:
Låter som slarv.. när vi monterar så kör vi med tech7 limfog, och det sitter i bra många år, varit lättare att slå sönder bänkskivan än att skära loss hon!

Är bara att limma om, sätta stötta under och vänta ca 24h innan man använder hon
Den här hon verkar ha limmats med något silikonliknande. Jag kan utan problem peta bort gummiartade bitar med nageln. Känns kort och gott - fel. Kan du säga något utifrån den här halvdana bilden? Gummiartad silikonlimning mellan bänkskiva och underliggande stöd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lätt att dra bort elastiska bitar av fästmedlet, som för övrigt enbart sitter fast på stenskivan - kanten på hon är helt ren från fogrester.
 
silicon eller Tech7. Så inte fel men kanske inte rengjort ordentligt innan.
 
  • Gilla
hundbom
  • Laddar…
Ser ju rätt ut men kanske en dålig tub, smutsigt vid fästytan!

Tror inte att kökslev eller stenhuggaren kommer bråka om det där, tar kanske 30min att göra rent ytan och dra nytt kladd!
 
  • Gilla
RoBo och 1 till
  • Laddar…
Tack för bra svar, Lopex och Robo! Får det fixat i morgon!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.