1 023 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Underlag för väggmatta.
Golvbrunnen ska bytas eftersom den är från 1978. Problemet med gips är att värmen är konverterad från direktel till vattenradiatorer och då bygger gipsskivan så mycket att det blir snävt mellan skiva och rördragning. Tänkte att vägmattan ska räcka som tätskikt. Den matta som är idag har ju suttit i 40 år utan problem.M mlkjhr skrev:
Golvbrunn lär man byta även om den är 80-tal eller 90-tal också.M mlkjhr skrev:
Det finns en brytpunkt kring 1991 när man brukar prata om godkända brunnar.
Även om man pratar om en brunn från en bit in på 90-talet så får man ju inte glömma att 90-talet slutade för nästan 20 år sedan. Renoverar man ett badrum och hoppas på att inte behöva göra det igen inom de närmaste 30 åren så kan det vara bra att nollställa och böra om med nya fräscha grejer.
Klicka här för att svara