Halloj alla kunniga! Har sökt och sökt men inte hittat svar på min fråga i ngn tidigare tråd. (Kan det vara för att fråga är för dum tro....?)

Jo, vi ska lägga klinkers i hallen med el-golvvärme under (Ebecos). Frågan lyder: Kan vi sätta golvvärmen direkt på spånet eller behöver vi lägga 6mm gips först?

/V

Jag är ingen expert men körde golvspån,primat ordentligt tills det inte suger längre cirka 3-4 ggr flödigt, golvärmekabel kima grön som elektriker la,fiberarmerat flytspackel, alternativt armerinsmatta och vanligt flyt. Efter detta prima igen ordentligt 2-3 ggr och sedan lite gummimembran 2-3 ggr och fiberremsor i hörn och vid golvbrunn manschett. Sedan fix och keramik och fog. Det finns regler och anvisningar för sånt här.Men som sagt jag är ingen expert men mitt golv har funkat i 10 år nu.

Men, vad gör det för skillnad att man primar? Det där med tätskikt skippar vi eftersom det inte är ett våtrum :)

Det blir ett våtrum när alla traktens ungar stövlar in med kängorna på mitt i vintern ...

Det står i kabelns bruksanvisning vad den är godkänd att förläggas på.

Vilda skrev:
Men, vad gör det för skillnad att man primar? Det där med tätskikt skippar vi eftersom det inte är ett våtrum :)
För att slippa damm om kabeln ska limmas fast kanske??? En tanke bara :)

B
primer= lim för t.ex spacklet.

Ja, det också....så långt tänkte inte jag men jag brukar ju sluta krypa på golvet när kabeln är lagd......

B
finns även primer för olika fogmatrial

Ehum... Det där med att läsa bruksanvisningen var ju en bra idé. Problem löst! :)

Vilda skrev:
Ehum... Det där med att läsa bruksanvisningen var ju en bra idé. Problem löst! :)
d^_^b

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.