5 642 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Underlag för golvvärme (el)
Halloj alla kunniga! Har sökt och sökt men inte hittat svar på min fråga i ngn tidigare tråd. (Kan det vara för att fråga är för dum tro....?)
Jo, vi ska lägga klinkers i hallen med el-golvvärme under (Ebecos). Frågan lyder: Kan vi sätta golvvärmen direkt på spånet eller behöver vi lägga 6mm gips först?
/V
Jo, vi ska lägga klinkers i hallen med el-golvvärme under (Ebecos). Frågan lyder: Kan vi sätta golvvärmen direkt på spånet eller behöver vi lägga 6mm gips först?
/V
Jag är ingen expert men körde golvspån,primat ordentligt tills det inte suger längre cirka 3-4 ggr flödigt, golvärmekabel kima grön som elektriker la,fiberarmerat flytspackel, alternativt armerinsmatta och vanligt flyt. Efter detta prima igen ordentligt 2-3 ggr och sedan lite gummimembran 2-3 ggr och fiberremsor i hörn och vid golvbrunn manschett. Sedan fix och keramik och fog. Det finns regler och anvisningar för sånt här.Men som sagt jag är ingen expert men mitt golv har funkat i 10 år nu.
Det står i kabelns bruksanvisning vad den är godkänd att förläggas på.
Ja, det också....så långt tänkte inte jag men jag brukar ju sluta krypa på golvet när kabeln är lagd......
Klicka här för att svara