Byggahus.se

Ugglan 102 eller annan Uggla

1. H
    Medlem Nivå 1
    Någon som byggt el. är på gång att bygga Ugglan 102 med inredningsbar övervåning? Vad kostar det? Är de bra att göra med? Finns det pengar att spara? Dela med er av era erfarenheter. Tacksam för allt som kan göra det billigare och i slutändan resultera i ett husbygge.

2. L
    Medlem Nivå 1

Re: Ugglan 102 eller annan Uggla

Vår jorduggla är snart färdigt...:) Gå gärna in på hemsidan. (www.hasselstigen.se) ..där står rätt mycket om hur det har gått för oss. Lycka till!

3. U
    Medlem Nivå 1

Det pris jag fått är ca 1 473 000 för nyckelfärdig 102:a. Vi jämförde med 147:an, där övervåningen är klar och det skiljde inte mycket. Jag har inte de siffrorna kvar, men har för mig att det skiljde 100 - 150 000 kr. Inte mycket med tanke på att om man köper 102:an är varken vatten eller el draget till den blivande övervåningen.

4. lier
    Medlem Nivå 8

Har prislistan och det skiljer mer än 150,000kr ::) det skiljer så mycket som 290,000kr mellan Ugglan 102 och 147 NF

5. U
    Medlem Nivå 1

Oj, då fick vi bra pris alltså?! :p
    Ev var det så att priset jag jämför med på 147:an var att 147:an var NNF (lite som att jämföra äpplen med päron kanske). Men kan man tänka sig att tapetsera och lägga golv själv skiljde det inte mer än 100 - 150 000. Och det får man ju göra i alla fall på övervåningen om man inreder den själv sen.
    Så sa den prislista vi fick iaf...

6. lier
    Medlem Nivå 8

Jo det stämmer NNF skiljer det 140,000kr på ugglan 147 och ugglan 102