Jag är också nyfiken på om det är någon som provat Ubiquitis kameror. Jag vet att det är fler än jag som är väldigt nöjda med deras accesspunkter här på forumet, men har inte hört någon som provat deras kameror.

• Gilla
MrMDX och 1 till
  • Laddar…

Bästa svaret

Har fyra st och en NVR från Ubiquiti
Även Två st M5 nanostationer för att länka Internet till vårt andra hus som ligger 700 m bort
Är helnöjd, deras prylar är driftsäkra och lättkonfigurerade.

• Gilla
OptiDog
  • Laddar…
Jag har deras Micro kameror (och AP:s). Tyvärr verkar det vara liten antenn i dessa så de måste sitta rätt nära/fri sikt till AP men är dock nöjd med programvaran så kommer nog köpa ett par trådade kameror.

• Gilla
OptiDog
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Har fyra st och en NVR från Ubiquiti
Även Två st M5 nanostationer för att länka Internet till vårt andra hus som ligger 700 m bort
Är helnöjd, deras prylar är driftsäkra och lättkonfigurerade.
Låter bra ju :) Undrar om du upplever lite ”lagg” vid inspelning, samt live-view? Vilka kameror har du? Dome? G3?
Har själv switch, gateway, AP från Ubiquiti och är hel nöjd, så tänkte byta från D-link övervakningskameror till ubiquiti, så man har allt på ett ställe :D

M jonasba skrev:
Jag har deras Micro kameror (och AP:s). Tyvärr verkar det vara liten antenn i dessa så de måste sitta rätt nära/fri sikt till AP men är dock nöjd med programvaran så kommer nog köpa ett par trådade kameror.
Okej, visst är trådlösa smidigt i sig, enkel konfigurering. Dock så föredrar jag trådat, lite mer jobb, men så värt det när allt är klart! :)

OptiDog OptiDog skrev:
Okej, visst är trådlösa smidigt i sig, enkel konfigurering. Dock så föredrar jag trådat, lite mer jobb, men så värt det när allt är klart! :)
Håller med - kör trådat alla gånger för att minimera potentiella problem.

Jag gillar NVR programvaran. Lättförståeligt och bra iPhone app så man kan kolla remote.

En svårighet om man filmar utomhus tycker jag är ”Record on motion”. Det är ofta någonting i bilden som rör på sig så den filmar ”för ofta”, typ en buske/träd/skugga när det blåser. Det går dock ställa in fält i bilden som den inte ska reagera på.

Dome blir ju en snygg installation. Har läst något om att det blir imma/kondens på insidan av glaset om den sitter utomhus - dock värt kolla i ubnt forum om så är fallet. Jag skulle nog välja Bullet varianten, den har även en extra IR-ring som gör den ser betydligt bättre i mörker.

• Gilla
OptiDog
  • Laddar…
Kör två G3, 1 dome och en bullet. Har två till som väntar på installation...
Programvaran Unifi Video kör jag på en äldre Intel NUC med en äldre Intel 520 SSD.
Satte upp detta för omkring ett år sedan som en testinstallation.
Det har funkat så pass bra att det får rulla vidare.

Jag har aldrig fått imma/kondens i min dome kamera? Min sitter ute under takfoten på norrsidan.

Upplever samma som jonasba angående Record on motion.
Men jag har heller inte justerat mina inställningar för att minimera antalet filmer vid rörelse.
Är för mig inte ett problem.
Android appen funkar bra.

• Gilla
OptiDog
  • Laddar…
S sune73 skrev:
Kör två G3, 1 dome och en bullet. Har två till som väntar på installation...
Programvaran Unifi Video kör jag på en äldre Intel NUC med en äldre Intel 520 SSD.
Satte upp detta för omkring ett år sedan som en testinstallation.
Det har funkat så pass bra att det får rulla vidare.

Jag har aldrig fått imma/kondens i min dome kamera? Min sitter ute under takfoten på norrsidan.

Upplever samma som jonasba angående Record on motion.
Men jag har heller inte justerat mina inställningar för att minimera antalet filmer vid rörelse.
Är för mig inte ett problem.
Android appen funkar bra.
Har en D-link DCS-4703E ute på baksidan mot altanen, så har själv varit med om att det ständigt känner av rörelse, haft mycket problem nu under sommaren att den fångat flygfän och andra små rörelser.
Lutar mot en bullet på kortsidan av huset, vi får se! :)

• Gilla
sinclairhacker
  • Laddar…
Ni som har Ubiquitis kameror, hur upplever ni inspelat material, samt Live Viewn? Nu beror ju det lite på inställningarna, men utöver det, ser man allt klart och även rörelser på film/live view utan ”hack”?

Vill bara försäkra mig att kamerorna kan leverera! :)

OptiDog OptiDog skrev:
Ni som har Ubiquitis kameror, hur upplever ni inspelat material, samt Live Viewn? Nu beror ju det lite på inställningarna, men utöver det, ser man allt klart och även rörelser på film/live view utan ”hack”?

Vill bara försäkra mig att kamerorna kan leverera! :)
Kvaliteten på filmerna är generellt riktigt bra, sedan blir det sämre i sämre ljus.
Utan extra belysning räcker Ir belysningen upp till ca 5 meter i totalt mörker.
Sedan blir det ytterligare sämre om det är blött och regnar.
Vid både mörker och regn utan extra belysning kan det vara svårt att identifiera en person på ca 5 meter.

• Gilla
MrMDX
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.