Hej, konstig fråga väl?
Jo, har en liten bebis hemma som tillsammans med min fru avskyr ljudet av min skruvdragare, en Dewalt 14,4 för att dess fartreglage "tjuter/piper" eller vad man kan kalla ljudet, speciellt vid låga varvtal.
Min förra Dewalt 12a hade samma ljudfenomen.
Har DU tips på någon dragare som jobbar tyst (ok, bortsett från motor/växellåda)
...man blir ju begränsad i produktiviteten här...
Jo, har en liten bebis hemma som tillsammans med min fru avskyr ljudet av min skruvdragare, en Dewalt 14,4 för att dess fartreglage "tjuter/piper" eller vad man kan kalla ljudet, speciellt vid låga varvtal.
Min förra Dewalt 12a hade samma ljudfenomen.
Har DU tips på någon dragare som jobbar tyst (ok, bortsett från motor/växellåda)
...man blir ju begränsad i produktiviteten här...
Bra förslag! wanegardhs sista ser ju kanon ut, hur funkar den? såg en sådan i farfars verktygslåda en gång i tiden men jag har för mig att den mest användes som bräckjärn 
C12 såg ju schysst ut, men prislappen får nog mig att pipa högre än DWn... få kika på Pannan hur den ligger till.
Tack för hjälpen!
C12 såg ju schysst ut, men prislappen får nog mig att pipa högre än DWn... få kika på Pannan hur den ligger till.
Tack för hjälpen!
Om du vill ha en tyst slagskruvdragare så har Makita en unik modell (vad jag vet) som är oljebaserad och gjord för att användas i sjukhus och andra känsliga miljöer:
http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/manufacturers_id/10/products_id/77
http://www.verktygsladan.nu/product_info.php/manufacturers_id/10/products_id/77
Den är tyst i relation till vanliga slagskruvdragare som väsnas något oerhört. Sen är styrkan på denna "tysta" slagskruvdragare ganska sparsamt.Helioz skrev:
Om ljudet är den enda avgörande faktorn så lägger jag också min röst på Festool.
Jag provgasade lite i morse med min Panasonic, och jag tycker inte att den är speciellt tyst. Festool är bra och tysta och dyra. Festool har en liten modell som är lite billigare. Den har dock kolborstmotor och är inte speciellt tyst.
Jag kan tänka mig att det är frun som far illa av det och tycker det är jobbigt. Och på grund av detta så tycker hon att barnet också tycker det är jobbigt.jkarlberg skrev:
De föräldrar som fryser mest klär på sina barn mest... Finns en logik bakom det. Man har ju sigsjälv som referens.
Jag tar inte på mig min vinterjacka innan -15 till -20. Så det är svårt för mig att avgöra det med barnens kläder.
Jag får tex inte skruva när barnen sover för då vaknar de enligt sambon.... När hon inte är hemma och jag skruvar och sågar så är det inga problem..... Oftast blir ju barn känsliga för just de saker föräldrarna är känsliga för.
Jag hade kört vidare för barnets del men om din fru vill att du ska köpa en ny skruvdragare så hade jag inte ifrågasatt det utan gjort det utan att tjabba... Nu lär ju inte det hända hos mig, tyvärr.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Även Hitachi har en oljeslagskruvdragare, men den va fruktansvärt dyr vill jag minnas! 8063:- inkl moms enligt hitachi!
http://www.hitachi-powertools.se/produkter.aspx?cat=1204&c=9309&prodID=12975
http://www.hitachi-powertools.se/produkter.aspx?cat=1204&c=9309&prodID=12975

