Hej, konstig fråga väl?

Jo, har en liten bebis hemma som tillsammans med min fru avskyr ljudet av min skruvdragare, en Dewalt 14,4 för att dess fartreglage "tjuter/piper" eller vad man kan kalla ljudet, speciellt vid låga varvtal.
Min förra Dewalt 12a hade samma ljudfenomen.

Har DU tips på någon dragare som jobbar tyst (ok, bortsett från motor/växellåda)

...man blir ju begränsad i produktiviteten här... :)

Även om jag avskyr festool så måste jag säga att dom är j-vligt tysta.

Nr2 på den listan är panasonic tycker jag sen kommer resten. :)

• Gilla
marcusen
  • Laddar…
Måste säga att min dotter uppskattar min Festool C12 betydligt mer än min gamla DW-dragare, och jag måste hålla med Skalman, den panasonic vi har på jobbet är riktigt tyst den med.. så det stämmer....

Festool c12 är riktigt tysta, dessutom är de ( med centrotecsystemet) bäst.

2722.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
gasolgrill och 7 till
  • Laddar…
Bra förslag! wanegardhs sista ser ju kanon ut, hur funkar den? såg en sådan i farfars verktygslåda en gång i tiden men jag har för mig att den mest användes som bräckjärn ;)

C12 såg ju schysst ut, men prislappen får nog mig att pipa högre än DWn... få kika på Pannan hur den ligger till.

Tack för hjälpen!

B
Cool. Var ju dock inte snorbillig direkt :)

Helioz skrev:
Om du vill ha en tyst slagskruvdragare så har Makita en unik modell (vad jag vet) som är oljebaserad och gjord för att användas i sjukhus och andra känsliga miljöer:
[länk]
Den är tyst i relation till vanliga slagskruvdragare som väsnas något oerhört. Sen är styrkan på denna "tysta" slagskruvdragare ganska sparsamt.
Om ljudet är den enda avgörande faktorn så lägger jag också min röst på Festool.

Barn ska vänjas med ljud..

...frun oxå?

• Gilla
gockemannen
  • Laddar…
Jag provgasade lite i morse med min Panasonic, och jag tycker inte att den är speciellt tyst. Festool är bra och tysta och dyra. Festool har en liten modell som är lite billigare. Den har dock kolborstmotor och är inte speciellt tyst.

jkarlberg skrev:
Barn ska vänjas med ljud..
Jag kan tänka mig att det är frun som far illa av det och tycker det är jobbigt. Och på grund av detta så tycker hon att barnet också tycker det är jobbigt.

De föräldrar som fryser mest klär på sina barn mest... Finns en logik bakom det. Man har ju sigsjälv som referens.

Jag tar inte på mig min vinterjacka innan -15 till -20. Så det är svårt för mig att avgöra det med barnens kläder.

Jag får tex inte skruva när barnen sover för då vaknar de enligt sambon.... När hon inte är hemma och jag skruvar och sågar så är det inga problem..... Oftast blir ju barn känsliga för just de saker föräldrarna är känsliga för.

Jag hade kört vidare för barnets del men om din fru vill att du ska köpa en ny skruvdragare så hade jag inte ifrågasatt det utan gjort det utan att tjabba... Nu lär ju inte det hända hos mig, tyvärr.

• Gilla
Lostmoose och 2 till
  • Laddar…
wretan skrev:
...frun oxå?
Här hemma bestämmer jag..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.