Är det någon som kan rekommendera en "tyst" (jag vet att det inte finns några tysta ) frihängande fläkt?
Hur ska man göra för att få fläkten så tyst som möjligt? Vår imkanal kommer att gå ut i fasaden. Kan/skall man ha en extern motor då? Extern motor är väl till för att få ner ljudnivån?
Externfläkt + ljuddämpare = tyst anläggning (bara luftljudet som hörs).
Finns några externa fläktar för vägg, men brukar inte reckomenderas (brandnormer, smutsig vägg, riks med lukt/"kortslutning")
Kan du inte komma upp på tak ?www.