Jag är på jakt efter telefonuttag och ethernetuttag i gammal stil till renoveringen av huset.

Strömbrytare, kontakter har jag köpt från Tyskland, samma finns på Gysinge bl.a. Dock finns det inga "vanliga" telefonuttag... Någon som vet om det finns några övergångar eller hur tyska uttag är kopplade etc.

Se länk för det uttag jag har hittat.

http://www.manufactum.de/group/1752...um/8/product/752713/Produktdetail.1773.0.html

Jo, iofs men det hade varit kul att kunna använda samma serie till alla uttag.

Har tyskarna några ethernet uttag så kör telefonin på dessa och skippa telia puckarna. De är ingenting att ha

hittade lite info...

Tydligen har tyskarna något som kallas TAE-F kontakter och Kjelle hade faktiskt en adapter för TAE-F till RJxx. Så det hade man ju kunnat använda.

mats_o skrev:
Har tyskarna några ethernet uttag så kör telefonin på dessa och skippa telia puckarna. De är ingenting att ha

Varför, jag gillar det gamla "gristrynet", känns rejält.

Ja håller oxå med , gristrynet känns tryggt och bra , nått att hålla i när åskan går ;)
Och första jacket bör man köpa i en teliabutik , slå slipper man vara orolig om telefonen skulle paja och telia kommer hem fixar ...
Dom står nämligen för allt fram till förta jacket , och då är det inte så kul att ha ett tyskt jack där kanske ???
Därför tycker ja första jacket hemma ska vara ett telia orginal ...

Telia står allt fra mtii första jack eller kopplingsplint beroende på utförande.

Själv har jag 19" rackpanel som de avlämnar i

Teliapuckar är fula klumpiga och alltid i vägen bakom möbler, Jämför dessa med en lite tunn smidig rj11 kontakt. Då kabeln bakom ändå är samma så brinner den av lika lätt oavsett kontakt vid åska

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.