Jag planerar att installera vattenkoppar i min hästhage och funderar på hur jag bäst ska lösa vattentillförseln till dem. Har en stallbyggnad där det finns en hydroforpump redan, men att gräva vattenledning från den till hagen är en mycket längre sträcka än att bara gräva direkt från vattenbrunnen till hagen. Jag skulle därför vilja ha en pumplösning direkt i vattenbrunnen (grävd brunn) så jag kan dra ledning därifrån direkt till vattenkoppen. Jag har förstått det som att det finns en typ av dränkbara tryckpumpar som är för kontinuerlig drift, är det en sån jag borde ha i brunnen? Vill ju helst ha en dränkbar pump för att minimera frysrisken, måste jag bygga ett typ isolerat pumprum ovanpå brunnen kan jag ju lika gärna gräva ledning från stallet istället.