J Joaquim 111 skrev:
Min fråga är om denna spikpistol klar av bandad (papp) spik med hel skalle dvs att huvudet är helt runt.

Funkar t ex denna variant [länk] eller varianter från Senco som är för 34 grader med hel skalle.

Vill ha fördelen med fler spikar i maskin men att de har runt huvud. När man t ex spikar panel.
J Joaquim 111 skrev:
Min fråga är om denna spikpistol klar av bandad (papp) spik med hel skalle dvs att huvudet är helt runt.

Funkar t ex denna variant [länk] eller varianter från Senco som är för 34 grader med hel skalle.

Vill ha fördelen med fler spikar i maskin men att de har runt huvud. När man t ex spikar panel.
Yes det funkar med runt huvud. Har kört det i flera år med både hikokis och Miliwaukee pickorna.
 
  • Gilla
Joaquim 111
  • Laddar…
J Joaquim 111 skrev:
Min fråga är om denna spikpistol klar av bandad (papp) spik med hel skalle dvs att huvudet är helt runt.

Funkar t ex denna variant [länk] eller varianter från Senco som är för 34 grader med hel skalle.

Vill ha fördelen med fler spikar i maskin men att de har runt huvud. När man t ex spikar panel.
Spiken du länkar till har D-huvud, även om det är runt på bilden.
Men i övrigt passar spiken.

<Edit>
DBRL är för 21°, inte 34° som du länkar till.
 
Redigerat:
NR1890DBRL är väl 21 grader varianten till att börja med?
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
C cotillion skrev:
NR1890DBRL är väl 21 grader varianten till att börja med?
Visst är det så, jag sökte på rätt beteckning, men klickade på fel länk ..
Har själv en DBRL, för 21° rund spik.
 
C cotillion skrev:
NR1890DBRL är väl 21 grader varianten till att börja med?
Helt rätt. Hade lite för många flikar öppna och klistrade in fel maskin. Men har uppdaterat till
NR1890DBCL som är en 34 grader.

Tack för att du såg det
 
FredrikR FredrikR skrev:
Spiken du länkar till har D-huvud, även om det är runt på bilden.
Men i övrigt passar spiken.

<Edit>
DBRL är för 21°, inte 34° som du länkar till.
Stämmer, har nu uppdaterat rubriken. Så att det är
NR1890DBCL 34 grader.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…

Bästa svaret

J Joaquim 111 skrev:
Stämmer, har nu uppdaterat rubriken. Så att det är
NR1890DBCL 34 grader.
Den i Beijerlänken har D-skalle om du läser under bilden.
Men en 34° pistol tar 34° spik, oavsett skalle. (y)
 
  • Gilla
Joaquim 111
  • Laddar…
tja 34grader fullskalle är lika som D-huvud när sitter på kanten.

Vill man ha fullskalle centrerat model trådspiken är det 21grader
 
  • Gilla
Joaquim 111
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
tja 34grader fullskalle är lika som D-huvud när sitter på kanten.

Vill man ha fullskalle centrerat model trådspiken är det 21grader
Nej det finns plastade 34 grader med centrerad skalle.
 
  • Gilla
RPM2006
  • Laddar…
N Nickesågen skrev:
Nej det finns plastade 34 grader med centrerad skalle.
klart det finns men begränsade ställen... jag har sökt i alla butiker här runtomkring men papper 34 och plastik 21 är det som gäller
 
Veronica.
HogeN HogeN skrev:
klart det finns men begränsade ställen... jag har sökt i alla butiker här runtomkring men papper 34 och plastik 21 är det som gäller
Det finns ju även ett internet att köpa i.
 
Veronica. Veronica. skrev:
Det finns ju även ett internet att köpa i.
sant.. men allt har sin tid ^^
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.