En fråga till jag behöver hjälp med.
Ska byta bänkskivan. Kommer bli en ny i trän/ek.

1. Vilket är snyggast, 3,8cm hög eller 2,6 cm?
Jag är inne på den högre men sambon är av annan åsikt, fast framförallt är hon snål & den högre kostade några kronor mer.

2. Djupet på skåpen utan luckor är 58cm. Med luckorna är normaldjupa, typ 1,5cm.
Vilken bänkskiva blir snyggast av en som är 61cm & en som är 62,5cm?
62,5cm går såklart att minska.

3. Jag kommer lämna lite mellanrum till väggar där jag kaklar. Kommer foga där.
Likaså fogar jag i ena sidan mot ett högskåp (58cm djupt).
Gör jag rätt?

Jag tycker den tjocka för jag tycker skivan ser snyggare ut då! Kanske beror lite på hur köket ser ut för övrigt!

Ta den djupa skivan! Tog själv den som inte var så djup, ca 61 men det fick man ångra då man inte tänkte på att handtagen sticker ut ett par cm extra!

Tusen tack!
Tror du det blir fint med fog runt, även mot skåpet?
Borde väl bli bra. Tänker att sågar jag lite lite fel blir det ju springa där det kan falla ner smulor...

Ja nånting måste man nog ha mot skåpet iallafall! Svårt att såga utan att det syns annars tror jag....

Själv har jag en nästintill svart bänkskiva så jag har svart silikon runt hela skivan mot kakel och intilliggande skåp!

Jag är lite sur på föregående ägare att vår bänkskiva inte har tillräckligt mycket överhäng.
När jag ska borsta bort brödsmulor så får jag inte riktigt in handen under bänkskivan, så många smulor hamnar i "diket" mellan bänken och handen och trillar ner på golvet när jag tar bort handen.
Någon gång har jag öppnat lådan under för att komma in ordentligt, men gissa vart smulorna som missar handen hamnar?;)
En petitess kanske, men den har iaf stört mig så mycket att jag orkat skriva detta inlägg.

Precis mitt problem med!!!
Man lär sig alltid något nytt!! ;)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.