Hej!

Jag har ett något för lätt bord som jag skulle vilja tynga ned för att göra att det står stadigare. Det är inte aktuellt att fylla det med diverse tunga saker ovanpå bordet (det är ett litet skrivbord som alltså rör sig när jag skriver på tangenterna), så jag tänker om det går att fästa något på undersidan av skivan. Dock vet jag inte vad man skulle kunna använda sig av, som går att skruva fast och som samtidigt väger en del. Någon form av metall/fästbricka kanske, dock brukar dessa inte väga något direkt.

Tacksam för tips!

skaffa en tjock plåt, borra några hål i o skruva underifrån. kan ju kolla en skrot som säljer järn. dock kan du få slipa o måla om den är rostig. annars ny plåt. alternativet som är billigt är trädgårdplattta, typ 30x30. men bygger ner 4-5cm

Betong är både tungt och ganska billigt..

Om du är bekvämare med trä kanske en stavlimmad ekskiva på undersidan av bordet skulle funka?

Om det är så lätt att det rör på sig när du skriver på tangentbordet är det kanske tveksamt att skruva i.
En bild skulle hjälpa.
Enklast är kanske en hink med vatten som hänger med spännband under bordet.

Några bitar armeringsjärn som sätts fast med polyesterspackel kan duga om bordsskivan är för tunn för att skruvas i.

Gummitassar under bordsbenen - alt. dubbelsidig tape?

• Gilla
Pettman
  • Laddar…
BengtH BengtH skrev:
Gummitassar under bordsbenen - alt. dubbelsidig tape?
Eller en fransk träskruv upp i det kortaste benet...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.