Byggahus.se
Detta är 3e försöket på planlösning för kommande badrumsrenovering (tidigare här). Vad tror forumet om detta?

Planritning över badrumsrenovering med duschrum och separat toalett och handfat, snedtak markerat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mått vägg till vägg i rummet till höger med toalett och handfat är 275 x 170 cm. Duschrummet är 150 cm brett och ståhöjd (180 cm+) till mitten av badkaret ungefär räknat från väggen i nederkant pga. snedtak.

Funderingar jag har är dels om utrymmet för dusch+badkar kommer kännas lite för inklämt och dels om badhanddukarna hamnar för långt bort från duschens öppning (kan inte komma på något annat ställe att hänga dem på). Kanske också hur det kommer kännas att bada inne i en "grotta" (mysigt eller instängt?).

Vy mot dusch/bad.
3D-skiss av ett badrum med vit toalettstol, handfat, spegel, takfönster och handdukshängare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


...och mot handfatet.
3D-ritning av ett badrum med handfat, speglar, pall och handduk hängande på dörren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Peter
 
BirgitS
Hur långt är det från mitten av toastolen till fönsterväggen?
Det bör vara minst 40 cm för att det ska vara lätt att städa och man inte ska riskera att slå i knäet eller axeln i väggen (särskilt med en utstickande fönsterbräda.

P Peter321 skrev:
Kanske också hur det kommer kännas att bada inne i en "grotta" (mysigt eller instängt?).
Personlighetsfråga skulle jag tro.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Hur långt är det från mitten av toastolen till fönsterväggen?
Det bör vara minst 40 cm för att det ska vara lätt att städa och man inte ska riskera att slå i knäet eller axeln i väggen (särskilt med en utstickande fönsterbräda.


Personlighetsfråga skulle jag tro.
Det är 40 cm till vägg men den utstickande fönsterbrädan kan ju äta upp de centimetrarna förstås. Tål att tänkas på!
 
BirgitS
Troligen inte, men måtta för säkerhets skull om den kan vara i vägen för axeln när man lutar sig åt sidan.
 
  • Gilla
Peter321
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.