Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klart att det inte är OK.
Det kan ju bli en väldans massa sågspån, både på trottoar och körbana. Usch
Men det är ju i Stockholm...
Och vad är det för stackars snickare som jobbar så?
Det kan ju bli en väldans massa sågspån, både på trottoar och körbana. Usch
Men det är ju i Stockholm...
Och vad är det för stackars snickare som jobbar så?
Jag läste om en som gick bananas när hantverkarnas sågar och verktyg låg spridda inne på en förskola åtkomliga för barnen och med sladdarna ikopplade.
Så han klippte helt sonika av sladdarna.
(Det var kanske efter tidigare gjorda påstötningar ...)
Så han klippte helt sonika av sladdarna.
(Det var kanske efter tidigare gjorda påstötningar ...)
Jag har dålig koll på dagis men får verkligen ungarna springa fritt och leka på gatan utan tillsyn? Då tycker jag det är större risk med alla bilarna som kör där.jonmo skrev:
Jag förstår inte riktigt argumentet med att det ligger ett dagis i närheten.
Finns det dagis finns det barn finns det klåfingrar finns det chans att man trycker på alla röda knappar finns det chans att det inte finns några fingrar att trycka med.
Hade klingskyddet varit nerfällt hade risken varit minimal eftersom de flesta ungar skrämmer skiten ur sig om dom mot förmodan skulle lyckas starta maskinen, och springer därifrån.
Onödigt sa bull.
Hade klingskyddet varit nerfällt hade risken varit minimal eftersom de flesta ungar skrämmer skiten ur sig om dom mot förmodan skulle lyckas starta maskinen, och springer därifrån.
Onödigt sa bull.
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg
Varför riggar man upp klingskyddet? För mig har det aldrig varit i vägen när jag sågar.
Ja men frågan är fortfarande om dom verkligen får leka på gatan utan tillsyn.MathiasS skrev:Finns det dagis finns det barn finns det klåfingrar finns det chans att man trycker på alla röda knappar finns det chans att det inte finns några fingrar att trycka med.
Onödigt sa bull.
Det var kontentan av inlägget!!!
Diskussionen om lämpligheten med icke nedfällt klingskydd är en helt annan fråga. Argumentet att det finns ett dagis inom ett visst avstånd blir märklig för vad är då "skyddsavståndet" till dagis för farliga saker. Bilarna som kör på gatan dagligen utgör ju större hot om det nu är så illa att barnen har fritt att leka på gatan utan tillsyn.
Redigerat:
Jag har haft sågar där jag hade en träkil för att sätta upp klingskyddet när jag kapade breda ämnen för att det annars hängde tag i kanten på ämnet. Detta är inget försvar av att köra utan klingskydd utan bara en möjlig förklaring .
Vad är det som säger att kontakten är ansluten i andra änden?
Vad är det som säger att kontakten är ansluten i andra änden?
Medlem
· Västra Götaland
· 2 575 inlägg