Hej!
Jag tänkte förlägga min tvättmaskin/torktumlare och vvb i en liten skrubb[70*150](bor i hemskt liiitet hus och ingen plats i badrummet), Vår VVSare föreslog initialt att han skulle borra ett hål i golvet och lägga ett rör upp som man monterar in respektive maskin emot. Men jag har väl kommit med tanken att det nog vore gott med en golvbrunn då det ändå finns en risk att vvb går sönder. Då föreslog vår VVSare att han skulle fräsa ett hål i golvet, lät ju bra tills jag insåg att man kanske inte får göra så? eller? rummet kommer inte ha vask eller ngn typ av rinnande vatten. och det är inte meningen att det skall finnas ngt vatten på golvet
Så det känns ju bättre med att förlägga anslutningar till tm/tt/vvb mot golvbrunn än mot den andra typen av anslutning.
Vad säger ni, skall jag ha golvbrunn eller inte? eller jag ta upp golvet och och lägga förstärkningsgrej(den här 30*30) Eller ska jag köra på första förslaget med röret som går upp genom golvet?
Tacksam för svar och ber om ursäkt för ett litet rörigt inlägg ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.