Jag har en LG Tvättmaskin (WD1260FD) och när jag kom hem idag så gick luckan inte att öppna. Tvätte ligger kvar i
Läste runt lite och hittade inget som hjälpte mig.
Jag har förstått att det brukar finnas en nödöppning på de flesta men jag har inte hittat den på denna. Vet någon var den sitter på en LG
Provade också att göra maskinen strömlös, funkade inte. Verkar inte vara vatten kvar så jag tror inte att det är därför.

Tacksam för alla snabba tips

Kolla längst nere bakom framskyddet. Du kanske måste skruva bort denna. På min Ariston fick jag lössa den med 2 torx. Sen kunde man se en pytte liten krok uppe bakom plåten.

Framskyddet???Jag är osäker på exakt vilket du menar. Jag har tagit väck den lilla plåten som täcker hela framsidan och där kan jag i.a.f. inte se något

Plåten eller plasten längst nere på framsidan. Oftast har man avloppsrensen där.

Jag fick upp luckan precis. Jag drog i luckan hårt och kollade från sidan där låset sitter och såg metallänken som låser dörren och tryckte till på den med en matkniv så den krokade av. Skruvade sedan isär luckan så jag kom åt låset. Det var en plastdetalj i låset som gått av och handtagsfjäderna hade då "kuggat över". Provar att limma den nu med superlim. Går inte det så får jag köpa ett nytt handtag

Tvätten är räddat iaf.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.