6 259 läst ·
8 svar
6k läst
8 svar
Tvätta bort snörslå (för lasyr)
Hej,
Snickaren använde snörslå för att få till raka och fina linjer när de satte upp vår fasad, och det blev det onekligen. Men nu hade vi tänkt måla den i en ljus lasyr och de röda linjerna sitter som berget när jag borstar. Jag gissar att de kommer synas genom den tunna lasyren om jag inte får bort dem innan. Vilka är era bästa tips för att få väck färg efter snörslå?
(Hittade en annan tråd som dammsög och spärrmålade men det blir svårt pga ytterpanel+lasyr)
Snickaren använde snörslå för att få till raka och fina linjer när de satte upp vår fasad, och det blev det onekligen. Men nu hade vi tänkt måla den i en ljus lasyr och de röda linjerna sitter som berget när jag borstar. Jag gissar att de kommer synas genom den tunna lasyren om jag inte får bort dem innan. Vilka är era bästa tips för att få väck färg efter snörslå?
(Hittade en annan tråd som dammsög och spärrmålade men det blir svårt pga ytterpanel+lasyr)
Produkter som diskuteras: "snörslå"
Snörslå & krita
Snörslå och krita är verktyg som ofta används i byggindustrin för att mäta och markera långa, raka linjer över stora ytor. Med hjälp av en sträng, kallad en linje eller snörslå, som är täckt med krita, kan du skapa en rak, synlig linje
Läs mer
Utlovad återkoppling kring detta då: körde rotborste och såpvatten, fick bort det så pass bra att vi vågade måla iallafall. Men osäker på om det var rotborste eller såpan som gjorde susen. Blev ju dessutom lite pappersmassa av slitandet på den ohyvlade panelen som jag fick gå ytterligare ett varv och torrskrubba. Fick jobba för det med andra ord, men det dög för målning. Hade jag velat ha det trärent hade jag behövt hitta någon annan metod för helt spårlöst blev det inte.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden