Hej jag har en fundering
Jag har två fastigheter och det är på samma gård, som har blivit delat på 70 talet, det ena är boningshuset och det andra är fritidshus och jag tänkte fixa så att gården blir en fastighet igen. Så det jag undrar över är om jag kan ta bort det kommunala vattnet från fritidshuset och koppla samman det med boningshuset så att jag får bara en vattenmätare.

Tänk på att kommunen blir snabba att begära anslutningskostnad om det blir en egen fastighet. Även om du ska sälja det så blir det såklart mindre attraktivt för en eventuell köpare.

ok men jag har kommunalt vatten i boningshuset och det lilla fritidshuset är ca 15m från det och om jag tar bort det kommunal vattnet från fritidshuset så kan dom väll inte begära anslutningsavgift

bongen228 skrev:
ok men jag har kommunalt vatten i boningshuset och det lilla fritidshuset är ca 15m från det och om jag tar bort det kommunal vattnet från fritidshuset så kan dom väll inte begära anslutningsavgift
Det är jag som inte läser riktigt. Jag fattade som att du skulle dela det till två fastigheter inte tvärtom. och är det så nära som du säger så kommer man ju inte dela på det igen. Så jag tycker det är en bra ide.

Sen vet jag inte om kommunen har invändningar.

Ja det är det som jag är lite fundersam över vad dom har att säga, men det är lika men elen också det blir ju en och samma fastighet, om man kunde få bort lite av dom fasta avgifterna

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.