5 187 läst ·
80 svar
5k läst
80 svar
TV3 INSIDER om Eksjöhus
;D ;D ;D Ja han har sin stil ;D ;D ;Dfuran skrev:
Dom fick fram det viktiga i sammanhanget, hur det har drabbat våran familje situation. Som sagt det blev ingen adoption för våran del pga Eksjöhus.
På tal om att släppa, så kommer iaf inte jag att göra det så länge jag inte fått svar på mina frågor om ansvaret i hela denna story. the story goes on....
Jag hoppas verkligen att det ordnar sig! Fast jag måste erkänna att jag tycker inte att er adoption riktigt har med saken att göra, trots att det naturligtvis är otroligt tråkigt att ni inte får ert tredje barn! Men det är ju inte mer ok att lura någon som tänk köpa en bil och få avstå, eller en som tänkt göra något annat för pengarna. FEL är det, men vad ni skulle gjort för pengarna är liksom inte riktigt relevant i mina ögon.Jarppan skrev:
Lycka till!!!
Såg inslaget och har läst artikeln, Mastermind.
Det verkar som om de ansvariga på Eksjöhus kan hålla på och finta hur länge som helst. I slutändan måste de acceptera att bygget av detta hus (jag tänker på Masterminds hus) har gått riktigt illa. Det kommer följdaktligen bli svårare att räkna hem någon vinst på detta hus.
Här gäller det för Eksjöhus att snabbt gå på de hantverkare som har genofört undermåliga arbeten och omedelbart avkräva ansvar. Om detta inte går fort nog får de anlita nya hantverkare som gör jobbet istället. Kostnaden drabbar husfirman direkt eller senare - i form av minskat förtroende och orderingång.
Det skall bli mycket intressant att få höra fortsättningen på denna sorgliga historia.
Det verkar som om de ansvariga på Eksjöhus kan hålla på och finta hur länge som helst. I slutändan måste de acceptera att bygget av detta hus (jag tänker på Masterminds hus) har gått riktigt illa. Det kommer följdaktligen bli svårare att räkna hem någon vinst på detta hus.
Här gäller det för Eksjöhus att snabbt gå på de hantverkare som har genofört undermåliga arbeten och omedelbart avkräva ansvar. Om detta inte går fort nog får de anlita nya hantverkare som gör jobbet istället. Kostnaden drabbar husfirman direkt eller senare - i form av minskat förtroende och orderingång.
Det skall bli mycket intressant att få höra fortsättningen på denna sorgliga historia.
Jag har väldigt svårt för människor som inte kan tänka längre än näsan räcker, till o börja med kom för f...an inte o jämför ett barn med en bil. För det andra så var hela vårat hus köp baserad på framtiden om hur våran familjebild "skulle" sett ut.Sophia skrev:Jag hoppas verkligen att det ordnar sig! Fast jag måste erkänna att jag tycker inte att er adoption riktigt har med saken att göra, trots att det naturligtvis är otroligt tråkigt att ni inte får ert tredje barn! Men det är ju inte mer ok att lura någon som tänk köpa en bil och få avstå, eller en som tänkt göra något annat för pengarna. FEL är det, men vad ni skulle gjort för pengarna är liksom inte riktigt relevant i mina ögon.
Lycka till!!!
För det tredje, läs igenom mina inlägg på detta forum för att få våran bild av problemet.
Olle läs då mina inlägg sedan tidigare, typ http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1103097153Olle77 skrev: