Jag har en Turnus 771 plus (https://pbplus.eu/fi/product/turnus-771-plus-230v-50-60hz) som har en ljussensor kopplad till sig. Den sensorn är nu sönder och jag behöver ersätta den på något sätt.

Min undran, då en ny ljussensor verkar gå på minst 500:- (jag kan ha letat dåligt) är om det inte är lika bra att byta ut Turnusen mot något som jag kan dra in i Homeyn istället. Har någon förslag på vad jag kan behöva för manick i så fall?

Sidofråga, givet jag väljer ha kvar Turnusen, finns det ingen enklare ljussensor jag kan koppla på?

Tack för svar.

• Turnus 771 plus timer kopplad till ett elektriskt system med tydliga kablar och inställningar på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rostig och skadad ljussensor med synliga sladdar och korrosion mot en gul vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Från bilden på sensorn går det inte riktigt att avgöra vad för typ av sensor som används.
Kanske ett fotomotstånd.

Det du visar är ju stabila grejor som funkar i decennier, så kanske är det värt att lägga ut 500 kr på en ny sensor?

Annars finns det ju Z-wavemottagare och kapsling för montage på DIN-skena som du skulle kunna använda.
Även Shelly har produkter för DIN-montage.

• Gilla
Renoveringsrookien
  • Laddar…
E etompau skrev:
Från bilden på sensorn går det inte riktigt att avgöra vad för typ av sensor som används.
Kanske ett fotomotstånd.

Det du visar är ju stabila grejor som funkar i decennier, så kanske är det värt att lägga ut 500 kr på en ny sensor?

Annars finns det ju Z-wavemottagare och kapsling för montage på DIN-skena som du skulle kunna använda.
Även Shelly har produkter för DIN-montage.
Min rörelsesensor är kaput. Har du ngn aning om var man hittar en ny (Turnus 71) Hälsar - Erik egbjoerkman@bluewin.ch

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.