Hej,
För några år sedan så kom jag hem för att upptäcka att grannen hade satt 40 st tujor som avgränsning mellan våra tomter. Året innan hade jag tagit bort massor med hallon som växte ful och vilt som avgränsning på min tomt.
Han sa snabbt att han satt dom nån meter in på hans tomt när han såg mina höjda ögonbryn. Jag gillar inte tujor men han fick väl göra vad han vill på sin tomt sa jag. Jag hade ju tänkt en snygg mur på ca en meter.
Nu så kollade jag gränsen med snöre mellan gränsstolparna och inser att han satt centrum på tujorna 10 centimeter in på hans tomt.
Vad kan jag göra nu 3 år efter???
En del av mig vill gräva ur 25 cm jord 3 meter brett och lägga markduk, grunda med stenmjöl/vägsalt som en väg de 30 meter fram till huset. Grejen är att han gillar sprit och det går inte att göra överenskommelser med honom.

Ja thujorna står ju på hans tomt, du får väl ändå inte gräva för din mur på hans tomt så du har 10cm till godo om du gräver från tomtgränsen och in på din egna tomt? Förstår inte problemet riktigt

Edit: ok läste igen, centrum 10cm in. Alltså hänger thujorna över din tomt. Du har rätt att ge grannen en chans att klippa ner det som hänger över på din sida, annars har du rätt att göra det själv

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.