Jag köpte ett parallellanslag till min TS-55:a, men antingen var jag korkad eller blind eller ngt, men jag kunde inte klura ut var det skulle monteras. Nu kommer jag inte ihåg numret men det såg ut som ett T, vilket jag såg vid en sökningpå nätet att inte alla anslag till Festool gör.
Så var monterar jag anslaget?

/Erik

Till en TS55a så ska parallellanslaget snarare se ut som ett U än ett T. Det har en rak aluprofil på vilken det är fäst 2 stålstänger, vilka skjuts in i maskinen. Då har alltså ett fäste framför och ett bakom klingan. Det anslag du skulle haft heter PA-TS 55 ordernr: 491469.

Gå in på www.festool.se och sen TS-55an, välj sen tillbehör så hittar du det i listan. Det är ett utmärkt parallellanslag, men tyvärr dyrt, 390+moms.

Har du råkat köpa PA-HKS Ordernummer: 483278 och inte kan lämna tillbaka det så köper jag gärna det av dig (det passar till min AP65E).

Daniel_N skrev:
Till en TS55a så ska parallellanslaget snarare se ut som ett U än ett T. Det har en rak aluprofil på vilken det är fäst 2 stålstänger, vilka skjuts in i maskinen. Då har alltså ett fäste framför och ett bakom klingan. Det anslag du skulle haft heter PA-TS 55 ordernr: 491469.

Gå in på www.festool.se och sen TS-55an, välj sen tillbehör så hittar du det i listan. Det är ett utmärkt parallellanslag, men tyvärr dyrt, 390+moms.

Har du råkat köpa PA-HKS Ordernummer: 483278 och inte kan lämna tillbaka det så köper jag gärna det av dig (det passar till min AP65E).
På Nacka trä i Uppsala säljer de ut div. Festool-tillbehör för halva priset (sist stod det dock -30%, men det kanske är på rea-priset, skumt att höja priset på det osålda annars). Där har det legat vad jag tror är en PA-HKS ganskla länge o skräpat.
Jag köpte förresten ett par såna här set för 80 spänn:

http://images.google.se/imgres?imgu...ev=/images?q=festool+drill+holster&hl=sv&um=1

/A

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.